اخبار

به بهانه 7 مهرماه ،روز ایمنی و آتش نشانی

به بهانه 7 مهرماه ،روز ایمنی و آتش نشانی

7 مهرماه ،روز ایمنی و آتش نشانی را گرامی میداریم وتلاش بی شائبه مردان شجاع وزحمتکش عرصه ایمنی وآتش  نشانی نیروگاه بزرگ رامین را ارج می نهیم.

 

 

 

 

 

💠 عظیم ترین حوادث در دل کوچکترین بی احتیاطی ها نهفته است!!!....

 

((من احیاها فکانما احیا الناس جمیعاً )) ( آیه 32 سوره مبارکه مائده ) 

هرکس جان یک نفر را نجات دهد مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است 

 

❇️ نامگذاری روز آتش‌نشانی و ایمنی در ایران

 

در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

 

✳️ ایمنی و آتش نشانی نیروگاه رامین در سال1397

بسیاری از رفتارهای نا ایمن به دلیل نداشتن اطلاعات و فقر فرهنگ ایمنی است لذا باید بیش از هر چیز با آموزش و فرهنگ سازی به حل این مشکل پرداخت . موضوع دیگر که باید در این زمینه به آن پرداخت توجه به دیدگاه اقتصادی است چرا که رفتار نا ایمن موجب بروز حوادث تلخ و ناگوار می شودکه این می تواند خسارات سنگین مالی و زیست محیطی بر جای بگذارد .

ایمنی و آتش نشانی نیروگاه با تلاش  و دانش فنی و مهندسی خود توانست سال 1397 را با کاهش 25% حوادث پرسنلی (کاهش حوادث پرسنلی  برای هشتمین سال متوالی ) و کمترین  تکرارحادثه (FR=1.7) و شدت حادثه (SR=5.9) نسبت به سال گذشته پشت سر بگذارد ، همچنین آمار آتش سوزیها  جزیی در داخل شرکت کاهش 50%را شاهد بودیم .

در زمینه خدمات آتش نشانی  به قسمتهای مختلف شرکت  جهت انجام دیفکتها  افزایش 30% و امداد رسانی  و خدمات آموزشی و مراکز همجوار نسبت به سال گذشته افزایش 5%  نیز داشتیم.

 

 

۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۳
تعداد بازدید : ۲,۳۱۷