اخبار

بازسازی ۲۳۰ والو حساس صنعتی در نیروگاه رامین اهواز

بازسازی ۲۳۰ والو حساس صنعتی در نیروگاه رامین اهواز
تلاشگران نیروگاه رامین به منظور کاهش هزینه‌ها به ویژه خرید تجهیزات صنعتی خارجی توانستند طی پنج ماهه نخست سال جاری ۲۳۰ والو حساس نیروگاهی را بازسازی و مجدداً مورد استفاده قرار دهند.
 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز:  مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: این نیروگاه دارای تجهیزات حساسی است که کنترل سطح فشار و دمای وارده و نگهداری و تعمیرات اصولی انها می‌تواند در پایداری و تولید مستمر انرژی برق نقش تعیین کننده ای را ایفا کند .
 
نجف آبادی گفت: والوهای این نیروگاه بخاری همواره به عنوان یکی از پرچالش ترین تجهیزات ما شناخته می شود که با توجه به حساسیت و کارکرد آنها از قیمت هنگفتی نیز برخوردار می‌باشند. وی گفت:  خرید این تجهیزات هزینه‌های زیادی را برای ما در پی داشت و به همین دلیل طی سالهای اخیر با تکیه بر توانمندی و دانش همکاران خود توانستیم بخش عمده‌ای از والوهای مورد نیاز خود را بازسازی و بهسازی نموده و مجدداً مورد استفاده قرار دهیم که این موضوع موجب کاهش هزینه‌های ارزی و ریالی و تسریع در راه اندازی مجدد واحدهای نیروگاه و پایدار تولید انرژی برق شده است. وی مهندسی معکوس و ساخت این تجهیزات حساس با مشارکت تولیدکنندگان داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در تحقق خودکفایی ملی و عملی نمودن اقتصادمقاومتی عنوان نمود.
 
محسن مکوندی سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات والوهای نیروگاه رامین نیز تعداد والوهای بازسازی شده در ۵ ماهه اخیر را ۲۳۰ عدد عنوان نمود. وی بازسازی و بهسازی انواع گیت والو ها ،سفتی والوها، کنترل والوها و چک والوها را مهمترین تجهیزات بازسازی شده در این کارگاه برشمرد.
 مکوندی بررسی فنی و تحقیقات تخصصی در خصوص عوامل خرابی و مشکلات بوجود آمده برای والوها با همکاری گروه مهندسی نیروگاه  و رفع چالش های فنی و ساختاری عملکرد آنها را مهمترین رویکرد این کارگاه در اجرای این عملیات دانست.
 
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۵۷
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۶