اخبار

توسط کارشناس نیروگاه رامین اهواز

🔹کتاب " مبانی پمپ ها به زبان صنعتی " تألیف و به چاپ رسید

مهندس سامان علی محمدی از کارشناسان نیروگاه رامین، پس از انجام تحقیقات تخصصی، کتاب " مبانی پمپ ها به زبان صنعتی " را به رشته تحریر درآورد .
 
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این کتاب توسط موسسه انتشاراتی ترآوا در تیتراژ 1000 نسخه ای طراحی و منتشر شده و با توجه به تجربه و تخصص نویسنده و محتوای علمی و کاربردی آن ، می توان از این کتاب بعنوان یک منبع علمی و تخصصی مناسب در صنعت نیروگاهی کشور استفاده نمود .
این کتاب در شش فصل نگارش شده که در فصل اول تاریخچه پمپ ها، فصل دوم تعاریف و اصطلاحات پمپ ها، فصل سوم دسته بندی پمپ ها، فصل چهارم  پمپ های گریز از مرکز، فصل پنجم پمپ های جابه جایی مثبت و نهایتاً فصل آخر ششم انتخاب، نصب، بهره برداری و تعمیرات پمپ ها شرح داده شده است. مطالب ارایه شده تا حد امکان خلاصه شده و سعی بر این بوده که مطالب بسیار مهم به طور کامل و جامع درون این کتاب گنجانده شود به طوری که می توان گفت این کتاب ترکیبی از یک آموزش پمپ مقدماتی و پیشرفته می باشد.
 
شایان ذکر است مهندس سامان علی محمدی هم اکنون سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه حرارتی رامین می باشد.
 
🔸متن ذیل در معرفی این کتاب صنعتی ارائه شد .
بنا به گفته وی در نگاه اول تا چشم خواننده موضوع پمپ کتاب را می بیند با خود می گوید بازهم یک کتاب دیگر در خصوص پمپ ها اما نام کتاب را جهت نشان دادن وجه تمایز این کتاب با کتاب های موجود ((مبانی پمپ ها به زبان صنعتی)) گذاشته شده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که در کشور ما فرسنگ ها فاصله مابین جامعه دانشگاهی و جامعه صنعتی وجود دارد و این فاصله ها در سال های اخیر کاهش یافته اما همچنان کتاب های دانشگاهی مملو از تئوری و فرمول بوده و خالی از کاربرد های صنعتی می باشند و ضعف عدم تئوری شفاف درون کتاب های صنعتی نیز حس می شود. دانشجویان ما سالیان سال درون دانشگاه ها در خصوص مطالب صنعتی تئوری هایی را مطالعه می کنند در حالی که هنگام ورود به صنعت متوجه می شوند که بسیاری از این تئوری ها کاربردی در صنعت ندارند. در کشور ما افرادی هستند که تعریفشان از پمپ یک دایره است که درونش مثلثی پر رنگ وجود دارد و تا به حال قطعات یک پمپ را از نزدیک ندیده اند و افرادی هستند که عمری پمپ تعمیر کرده اند و قانون برنولی را نمی دانند. فقدان چنین دسته کتاب هایی به شدت درون کشور ما احساس می شود، کتاب هایی که به صورت خلاصه تئوری ها و فرمول هایی را بیان کنند که درون صنعت کاربرد داشته باشند و یک صنعتگر بتواند به واسطه استفاده از آنها و دانستن آنها مشکلی را رفع کند. درون این کتاب تنها مطالب تئوری کاربردی تشریح شده اند.
 
#کانال خبری نیروگاه رامین
@prrppa
۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۳