اخبار

متخصصان نیروگاه رامین اهواز موفق به بهینه سازی یاتاقان توربین های k300 و k315 شدند

متخصصان  نیروگاه رامین اهواز موفق به بهینه سازی یاتاقان توربین های k300   و k315   شدند
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : متخصصان نیروگاه رامین با بررسی و انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به رفع اشکالات و بهینه سازی یاتاقان توربین ها و افزایش بازدهی و پایداری واحدهای تولید برق این نیروگاه شدند .

متخصصان  نیروگاه رامین اهواز موفق به بهینه سازی یاتاقان توربین های k300   و k315   شدند

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : متخصصان نیروگاه رامین با بررسی و انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به رفع اشکالات و بهینه سازی یاتاقان توربین ها و افزایش بازدهی و پایداری واحدهای تولید برق این نیروگاه شدند .            

مهندس سیدعلیرضا موسوی مدیرعامل این نیروگاه با اشاره به بازده مناسب و توان تولید انرژی بالای این توربینها اظهار داشت : توربین های 305 و 315 مگاواتی نیروگاه رامین با وجود اینکه جزء بهترین تجهیزات نیروگاهی محسوب می شوند دارای اشکالاتی در طراحی اولیه نیز می باشند که کارکنان این نیروگاه با تکیه بر تخصص و تجربه خود توانستند ضمن شناسایی این اشکالات که از زمان طراحی و ساخت نیروگاه توسط شرکت پاور ماشین روسیه وجود داشته ، با انجام تحقیقات فنی و بهینه سازی عملکرد سیستمهای صنعتی موفق به رفع این چالش شوند.

وی کاهش خروجهای اضطراری و هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش بازدهی و پایداری واحدهای تولیدی این نیروگاه را  از مهمترین نتایج فرایند بهینه سازی این یاتاقانها عنوان نمود .

  مهندس غلامرضا چرخاب زاده سرپرست معاونت نگهداری وتعمیرات  نیروگاه رامین نیز گفت : دمای پدههای یاتاقان اول توربین های نیروگاه رامین بگونه ای بوده که علیرغم تعمیرات مکرر واصلاحی همواره بالاتر از حد نرم دستور العمل بوده و باعث گرم شدن یاتاقان و روغن در ناحیه یاتاقان و خروجهای اضطراری و کاهش بازدهی این توربینها می شد که پس از عدم کسب نتیجه مطلوب از  طرف شرکت سازنده روسی بمنظور رفع این مشکل ، با بررسی محاسباتی وانجام اصلاحات توانستیم دمای نقاط پدهای مذکور را به میزان استاندارد کاهش دهیم .

لازم بذکر است راهکارهای تغییر طراحی اولیه  و فرایند اجرای این پروژه در مقاله ای تحت عنوان " رفع مشکل دما و بهینه سازی یاتاقانهای شماره یک توربینهای نیروگاه رامین اهواز )) توسط غلامرضا چرخاب زاده ، سامان علی محمدی و رشید شجاعی از مهندسان این نیروگاه به رشته تحریر درآمده و  در بیست و دومین کنفرانس  بین المللی مکانیک نیز ارائه  گردید .

۲۱ تیر ۱۳۹۳ ۰۷:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۴۷۰