اخبار

با حضور وزیر نیرو؛

عملیات آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه 615 مگاواتی رامهرمز آغاز شد

عملیات آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه 615 مگاواتی رامهرمز آغاز شد
 

 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: در ادامه سفر امروز دکتر اردکانیان وزیر نیرو به استان خوزستان، کلنگ آغاز عملیات آماده‌سازی زیرساخت‌های پروژه نیروگاهی رامهرمز به ظرفیت کل 615 مگاوات به زمین زده شد.
نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز از نوع راندمان بالا بوده و شامل یک واحد گاز به ظرفیت 410 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 205 مگاوات خواهد بود و پیش بینی میشود تا اواخر سال 1400 به شبکه سراسری سنکرون شود.
در نیروگاه رامهرمز از توربین های نسل جدید استفاده خواهد شد. راندمان بخش گاز این نیروگاه 42.2 درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به 62 درصد نیز می رسد.
سرمایه لازم برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز از طریق منابع مالی خارجی تامین خواهد شد. هزینه کل احداث نیروگاه رامهرمز بالغ بر 350 میلیون یورو برآورد شده است.
هدف از ساخت این نیروگاه را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص در سطح استان خوزستان عنوان شده است. نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز با سرمایه پذیری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت 70 هکتار احداث خواهد شد.
سوخت گاز به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه و گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز در کیلومتر 60 جاده رامهرمز به اهواز  در استان خوزستان احداث خواهد شد.
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۰۸
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۳۴۶