اخبار

برای اولین بار و بدست متخصصان نیروگاه رامین صورت گرفت؛

بازسازی بیرینگ ایرهیتر واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز

بازسازی بیرینگ ایرهیتر واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : بیرینگ شماره 23092 کروی دو ردیفه که جهت تحمل بارهای شعاعی و محوری در بالای شافت ایرهیتر های نیروگاه تعبیه شده است برای اولین بار در تاریخ نیروگاه دمونتاژ و بازسازی شد .
 
 
 
 

 

 

مهندس سامان علی محمدی مسئول اداره بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اظهار داشت : پس از دمونتاژ و سرویس یاتاقان های بالای ایرهیتر های واحد شماره 4 مشاهده گردید که وضعیت هر دو بیرینگ وضعیت مناسبی نبوده و تعدادی از المان های غلتشی آنها دچار عیب شده است که در راستای اصل اقتصاد مقاومتی طی یک عملیات فشرده چند روزه توسط پرسنل اداره بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی امور نگهداری و تعمیرات تجهیزات ثابت اقدام به دمونتاژ هر دو بیرینگ برای اولین بار در تاریخ نیروگاه نمودیم.
علی محمدی اظهار داشت : با بررسی تمامی المان ها از قبیل رولرها، کنس های داخلی و خارجی و قفسه ها از بین هر دو بیرینگ المان های مناسب انتخاب و با نصب بروی یک بیرینگ عملاً یک بیرینگ معیوب تبدیل به یک بیرینگ بازسازی شده گردید. وی افزود : بیرینگ بازسازی شده دارای لقی شعاعی مناسب و در محدوده استاندارد و المان های سالم می باشد و پیش بینی می گردد این بیرینگ که در اسرع وقت بر روی یکی از ایرهیتر های نیروگاه نصب خواهد شد کارایی مطلوب را داشته باشد. 
علی محمدی در ادامه هزینه خرید هر بیرینگ با توجه به افزایش نرخ ارز را 630.000.000 ریال عنوان نمود و اظهار داشت :  هر دو بیرینگ ساخت کمپانی SKF و تولید شده در کشور آلمان بودند که اجزای داخلی آنها قابل بازسازی و استفاده بوده است.
 شایان ذکر است قطعات بیرینگ دوم نیز به صورت دمونتاژ شده بسته بندی و نگهداری می گردد تا در صورت بروز موارد مشابه بتوان از قطعات آن استفاده کرد و با انجام این کار فرهنگ بازسازی این نوع بیرینگ درون این اداره نهادینه شده و می توان شاهد کاهش هزینه های تعمیرات این تجهیز در نیروگاه رامین باشیم.
۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۲۹۱