اخبار

خودکفایی نیروگاه رامین اهواز در ساخت سنسور اندازه گیری مقاومت الکتریکی ( کنداکتومتر )

خودکفایی نیروگاه رامین اهواز در ساخت سنسور اندازه گیری مقاومت الکتریکی ( کنداکتومتر )
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه با تکیه بر توان مهندسی کارکنان خود و امکانات موجود موفق به ساخت سنسور کنداکت شد.

مهندس سید علیرضا موسوی سرپرست نیروگاه رامین اهواز اظهار داشت : این نیروگاه  با  اعتماد و تکیه بر خلاقیت و دانش کارکنان متهعد خود ،  با ساخت تجهیزات و قطعات نیروگاهی که از حداقل امکانات موجود و قطعات موجود  ساخته شده اند گامهای موثری در راستای خودکفایی و عدم وابستگی برداشته است .

وی همچنین گفت : ساخت این نوع سنسورها که از اهمیت بالایی در صنایع نیروگاهی برخوردار است نمونه بارزی از همت و تلاشی هدفمند است که طی سالهای اخیر در این نیروگاه نهادینه شده و به لطف خدا همچنان ادامه خواهد یافت.

مهندس یوسف رادپویان سازنده سنسور  کنداکتومتر اظهار داشت :  اندازه گیری و کنترل کنداکت  آب مقطر در سیکل تولید برق ، از مهمترین پارامترهای کنترلی فرآیندهای نیروگاهی است که توسط دستگاه کنداکتومتر که دارای تکنولوژی دقیق و پیچیده ای است اندازه گیری و کنترل  می شود و ما توانستیم با استفاده از تجهیزات موجود در نیروگاه ، موفق به ساخت این نوع سنسور با کارایی و کیفیت مناسبی شویم. 

لازم بذکر است نمونه خارجی  این سنسور ها که جزء کالای صنعتی تحریمی نیز محسوب می شوند دارای قیمتی بین 50 تا 100 میلیون ریال می باشند در حالی که برای ساخت  این سنسورها در نیروگاه  هزینه ای  معادل  یک میلیون ریال صرف شد.

۲۰ دی ۱۳۹۱ ۱۵:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۸۹۱