اخبار

با اجرای عملیات رسوب زدایی و تعویض تیوب های بلاک شده کندانسور

رفع محدودیت تولید واحد 305 مگاواتی شماره 3 نیروگاه رامین اهواز

رفع محدودیت تولید واحد 305 مگاواتی شماره 3 نیروگاه رامین اهواز
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : اجرای عملیات رسوب زدایی و تعویض تیوب های مسدود شده کندانسورواحد 305 مگاواتی شماره 3 با عث افزایش سطح راندمان این تجهیز شده است .
 
 
 
 
مهندس ایمان ایران زاده کارشناس تجهیزات ثابت مکانیک نیروگاه رامین اظهار داشت : وظیفه کندانسور ایجاد خلاء و یکی از اصلی ترین تجهیزات در سیکل نیروگاهی جهت افزایش تولید و راندمان می باشد وتشکیل رسوبات  باعث افت راندمان تبادل حرارت بین آب خنک کن گردشی و بخار درحال تقطیر داخل کندانسور می گردد و نهایتاً باعث کاهش خلاء کندانسور و ایجاد محدودیت تولید می شود.
 وی گفت: با توجه به تشکیل رسوبات سخت کربنات کلسیم در درون تیوب های کندانسورواحد 3 و همچنین درصد بالای کور شدگی تیوب ها که باعث ایجاد افت فشار سیال آب خنک کن و کاهش سطح خنک کاری در تیوب ها شده بود اقدام به اجرای عملیات رسوب زدایی و تعویض تیوب های مسدود شده این کندانسور نمودیم . 
ایران زاده گفت : مهمترین اقدام در افزایش راندمان کندانسور و تبادل حرارتی بهتر انجام عملیات رسوب زدایی از تیوب ها بوده که با از بین بردن رسوب سطح داخلی تیوب ها  شاهد  ایجاد تبادل حرارتی بهتر و افزایش خلاء و راندمان واحدها بودیم . وی تعویض تیوب های بلاک شده کندانسور بوسیله تجهیزات تیوب کشی ( Tube Puller ) بدلیل میسر نمودن امکان تعویض تیوب های بلاک شده کندانسور به صورت مجزا و رفع اختلاف فشار سیال ناشی از درصد کور شدگی در ورودی و خروجی کندانسور ها را شیوه عملیاتی این پروژه عنوان نمود.
مجری این پروژه در انتها افزود: پس از انجام عملیات رسوب زدایی و تعویض تیوب ها و رفع محدودیت های ناشی از جانب کندانسور در فرآیند تولید و افزایش سطح تبادل حرارتی مابین سیال موجود در داخل تیوب ها و بخار خارج شده از توربین، شاهد افزایش خلاء و همچنین افزایش مگاوات تولیدی این واحد بودیم .
 
#کانال خبری نیروگاه رامین اهواز
@prrppa
۵ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۴۸۹