اخبار

گام های مهم نیروگاه رامین اهواز برای محیط زیست

گام های مهم نیروگاه رامین اهواز برای محیط زیست
نیروگاه رامین اهواز در مسیر و مراحل تولید یک نگاه جدی به ارزش های زیست محیطی دارد، در کنار تولید انرژی برق که اصلی ترین وظیفه ی ذاتی این شرکت است، در حفظ محیط زیست و نگاه به اکولوژی منطقه نیز جدی بوده و با رعایت مقررات داخلی و فنی شرکت و البته مقررات اعلام شده از سوی سازمان های ناظر به ویژه سازمان محیط زیست گام های مهمی در راستای صیانت از محیط زیست برداشته است.
 
 
 
 
🔸به گزارش باوی پرس: نیروگاه رامین اهواز در مسیر و مراحل تولید یک نگاه جدی به ارزش های زیست محیطی دارد، در کنار تولید انرژی برق که اصلی ترین وظیفه ی ذاتی این شرکت است، در حفظ محیط زیست و نگاه به اکولوژی منطقه نیز جدی بوده و با رعایت مقررات داخلی و فنی شرکت و البته مقررات اعلام شده از سوی سازمان های ناظر به ویژه سازمان محیط زیست گام های مهمی در راستای صیانت از محیط زیست برداشته است. 
 
🔸اقدامات زیست محیطی انجام شده در این واحد صنعتی و تولیدی باعث شده که نیروگاه رامین اهواز به‌ عنوان یک صنعت پاک در استان خوزستان شناخته شود. 
 
🔸با قاطعیت میتوان گفت نگاه مدیرعامل و مدیران نیروگاه رامین به محیط زیست به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بوده و همواره حفاظت و صیانت از محیط زیست را در اولویت کارهای خود قرار داده اند. 
 
🔸نیروگاه رامین از جمله دستگاه های های پیشرو در اجرای طرح های زیست محیطی بوده و یکی از مهم ترین اقدامات نیروگاه در راستای اهداف زیست محیطی می توان به استفاده از سوخت گاز به جای مازوت اشاره کرد. حذف مازوت از چرخه سوخت نیروگاه در سال 95 به خوبی ثابت کرد که این شرکت به نماد و الگوی صنعت پاک در استان خوزستان شناخته شود و با اراده و خودباوری مدیران و کارکنان تلاشگر توانسته با تولید پایدار برق به توسعه اقتصاد کشور کمک کند.
 
🔸امروز خبری با عنوان "آلودگی نیروگاه رامین" در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر شد. طبق رسالتی که بر عهده داریم برای جویا شدن موضوع و جهت تنویر افکار عمومی با حضور در نیروگاه رامین با مدیر روابط عمومی نیروگاه گفتگو کرده و از نزدیک شاهد اقدامات زیست محیطی نیروگاه رامین بودیم که در زمینه صیانت از محیط زیست گامهای موثری برداشته است. 
 
🔸مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به انتشار خبری با عنوان "آلودگی نیروگاه رامین" در برخی رسانه ها گفت: برخی بخار را به جای دود و آلودگی به مردم معرفی می‌کنند و این شبهات باید برای افکار عمومی برطرف شود.
 
🔸سلطانعلی صحنعلی زاده اظهارکرد: خبرنگاران باید واقعیت موجود را به مردم منعکس کنند، سوخت نیروگاه رامین گاز طبیعی بوده که سوختی سبز و دوستدار محیط زیست محسوب می شود و دود و آلودگی در هوا متصاعد نمی شود. 
 
🔸وی افزود: همانگونه که در این خبر مصور نیز مشهود می باشد بخار تولیدی از محل سیستم برج های خنک کن واحدهای این نیروگاه بر اثر هم دمایی تولید شده و این بخار تولیدی یک پدیده بدیهی و جزئی از فرایند تولید برق در نیروگاه بخاری رامین قلمداد می شود. 
 
🔸مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: در این خبر به نحوی به مخاطب القاء می گردد که دودی خطرناک بوده و برای محیط زیست و سلامتی مضر است در صورتیکه این پدیده بخار عاری از هرگونه آلاینده می باشد. 
 
🔸وی ادامه داد: استفاده از سوخت پاک گاز در کلیه واحدهای تولیدی نیروگاه در طول 3 سال گذشته سبب شده گازهای خروجی از دودکش ها با استناد به نتایج آزمایشگاه معتمد محیط زیست کاملا نرمال و در محدوده استانداردهای زیست محیطی باشند.
 
🔸صحنعلی زاده بیان کرد: با نصب سیستم های پایش لحظه ای آنالیزورهای آنلاین گازهای خروجی ( online analyzers ) از دودکش، اطلاعات پایش لحظه ای گازهای خروجی را به صورت آنلاین در اختیار سازمان محیط زیست قرار می دهد.
 
🔸مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام خود اظهاری، پایش روزانه پارامترهای محیط زیستی از طریق سیستم های آنلاین واحدهای بخار صورت می گیرد. همچنین کنترل پساب (PH) که در صورت تجاوز از حد مجاز با برقراری ارتباط مستقیم به پورتال سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می گردد. 
 
🔸براساس این گزارش؛ رعایت استانداردهای ملی زیست محیطی از مهم ترین دغدغه های مسئولین نیروگاه رامین اهواز بوده و در این راستا علیرغم محدودیت های موجود اقدامات زیست محیطی زیادی پیگیری و اجرا شده که قابل ستایش و تقدیر است.
 
 
۵ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۴۸۸