اخبار

واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز بمنظور تعمیرات اساسی از مدار خارج شد

واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز بمنظور تعمیرات اساسی از مدار خارج شد
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه با گذر از فصل گرم تابستان و کاهش مصرف این انرژی حیاتی ، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شده اقدام به اجرای پروژه های تعمیراتی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بمنظور بهبود سطح آمادگی نیروگاه رامین در سال 98 می کند.
 

 

 

   

مهندس ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز ضمن اعلام این خبر و با اشاره به تخصص و تجارب ارزشمند کارکنان این نیروگاه در تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی که دارای سیستم پیچیده ای می باشند اظهار داشت : ایام گرم سال بدلیل مصرف بالای انرژی برق شرایط حساسی را برای نیروگاههای کشور بخصوص نیروگاههای حرارتی ایجاد می کند  و تولید  این انرژی جزء با مراقبتهای اصولی ، بهره برداری صحیح و همت والای کارکنان میسر نمی شود . محمدی افزود : خرسندیم با تکیه بر همت ،تجربه و تخصص همکاران خود ضمن تولید پایدار این انرژی حیاتی بویژه در ایام پیک مصرف برق تامین کننده حدود 40 درصد برق مورد نیاز استان خوزستان باشیم. 
وی گفت : این نیروگاه همواره با  تکیه بر دانش و تجربه همکاران خود در جهت عملی نمودن اقتصاد مقاومتی گام برداشته و طی این سالها توانستیم در زمینه تعمیرات اساسی توربین های K300 و همچنین ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاه پیشگام باشیم. محمدی ضمن ارائه گزارشی از روند تعمیرات میاندوره ای واحدهای 2 و 5 که طی این مدت در حال اجرا بود اظهار داشت : با پایان فصل تابستان و کاهش مصرف برق ، رفع مشکلات و چالشهای واحدهای نیروگاهی از مهمترین برنامه های ما در فصل پائیز و زمستان است و طی ایام پیش رو نیز واحد 305 مگاواتی شماره 4 این نیروگاه بمنظور تعمیرات اساسی و رفع محدودیت های تولیدی از مدار خارج می شود و امیدواریم با تلاش و همت والای همکاران خود  و بدون حضور پیمانکاران و کارشناسان داخلی و خارجی  تا اوایل سال98 بتوانیم این واحد تولیدی را مجددا راه اندازی و به مدار سراسری برق کشور متصل نمائیم.
مدیرعامل نیروگاه رامین در ادامه نیز گفت: واحد 305 مگاواتی شماره 4 این نیروگاه پس از آخرین تعمیرات نیمه اساسی خود ، در اوایل سال 1392 تا پایان مهرماه سال جاری با 39233 ساعت کارکرد و تولید 10 میلیون 348 هزار و357  مگاوات ساعت عملکرد مناسبی در بین واحدهای نیروگاهی داشته است .
وی مهمترین بخشهای این پروژه تعمیراتی را رفع مشکلات توربین و ژنراتور ، تجهیزات جانبی ، ابزاردقیق و الکتریک عنوان نمود. 
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و  واحد 305 مگاواتی شماره 4 این نیروگاه در سال 1374 احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .
 
۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۲۸
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۱۷۷