اخبار

دکتر یوسفی ؛ نیروگاه رامین اهواز تکیه گاهی مطمئن در پایداری انرژی برق خوزستا‌ن است

دکتر یوسفی ؛ نیروگاه رامین اهواز تکیه گاهی مطمئن در پایداری انرژی برق خوزستا‌ن است
دکتر همایون یوسفی در بازدیدی که از نیروگاه رامین داشتند ضمن تقدیر از تلاش این مجموعه ، نیروگاه رامین را تکیه گاهی مطمئن در پایداری انرژی برق خوزستان دانسته و بر تقویت زیرساختهای آن تاکید نمود .
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : دکتر همایون یوسفی در بازدیدی که از نیروگاه رامین داشتند ضمن تقدیر از تلاش این مجموعه ، نیروگاه رامین را تکیه گاهی مطمئن در پایداری انرژی برق خوزستان دانسته و بر تقویت زیرساختهای آن تاکید نمود . 
در ابتدای این بازدید مهندس ناصر محمدی سرپرست نیروگاه رامین طی گزارشی به تشریح اقدامات انجام شده و همچنین وضعیت واحدهای تولیدی این نیروگاه پرداخت . وی با اشاره به حساسیت بهره برداری ، پیچیدگی تجهیزات واحدهای نیروگاهی و چالشهای تعمیراتی آنها ، اقدامات پیشگیرانه و تعمیرات اساسی واحد شماره یک بدست تلاشگران نیروگاه و رفع محدودیت های سایر واحدها را از مهمترین اقدامات اخیر بمنظور پایداری واحدهای نیروگاه در تابستان و ایام پیک مصرف برق دانست. محمدی همچنین ساخت پره های توربین های 315 مگاواتی ، تولید روغن سیستم کنترل توربین ، ساخت شینه های ژنراتور ، پره های توربو فیدپمپ ، تامین تجهیزات نیروگاهی از طریق شرکتهای ایرانی و ساخت بسیاری از قطعات صنعتی توسط تلاشگران نیروگاه رامین را جلوه ای از گام نهادن عملی در مسیر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش و تجربه نیروی انسانی خلاق و با تجربه این مجموعه عنوان نمود. محمدی گفت : این نیروگاه طی سالهای گذشته بخش زیادی از قطعات و تجهیزات خود را با استفاده از امکانات درون نیروگاهی و کارگاههای فعال استان خوزستان و کشور تولید و تامین می کند و وابستگی خود به قطعات و تجهیزات خارجی را به حداقل رسانده است. 
وی با اشاره به تولید حدود 40 درصد برق مورد نیاز استان خوزستان توسط نیروگاه رامین اظهار امیدواری نمود تا حمایت مدیران صنعت برق و مسئولین استانی شاهد تسریع احداث واحدهای 7 و 8 نیروگاه رامین با مجموع ظرفیت 900 مگاوات ساعت باشیم . 
دکتر یوسفی در ادامه این بازدید با اشاره به نقش حیاتی انرژی برق در استان خوزستان و تقدیر از همت تلاشگران نیروگاه رامین اظهار داشت : استان خوزستان بدلیل شرایط جغرافیایی نسبت به سایر استانهای کشور روند توسعه ای خود را پیش از سایر استانها آغاز نموده ولی متاسفانه بدلیل جنگ تحمیلی و شرایط پس از آن نتوانستیم در جهت تقویت و بروزرسانی زیرساختهای این استان گامهای مطلوبی برداریم و به همین دلیل امروزه شاهد فرسودگی بسیاری از زیرساختهای استان بویژه در صنعت آب و برق هستیم. 
وی نیروگاه رامین را بعنوان تکیه گاهی مطمئن در پایداری انرژی برق استان خوزستان دانست و بروزرسانی زیرساختهای استان بویژه تجهیزات صنعت برق را از حیاتی ترین اولویت های توسعه ای استان خوزستان عنوان نمود . 
نماینده مردم اهواز ،حمیدیه ،باوی وکارون در مجلس همچنین جلوگیری از خصوصی سازی غیرکارشناسی نیروگاه رامین و پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را از اقدامات اخیر خود عنوان نمود و با اشاره به لزوم تولید پایدار انرژی برق در خوستان ، رایزنی ها و پیگیری مستمر در خصوص تسریع در احداث واحدهای 7 و 8 و اشتغال زایی ناشی از این پروژه ها را نیز از اولویت های کاری خود برشمرد. 
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند .
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۴۶۱