اخبار

رفع نشتی از مسیر گرم کن بای پاس رهیت سرد به گرم واحد 305 مگاواتی شماره 3 نیروگاه رامین اهواز

رفع نشتی از مسیر گرم کن بای پاس رهیت سرد به گرم واحد 305 مگاواتی شماره 3 نیروگاه رامین اهواز
رفع نشتی مسیر گرم کن بای پاس رهیت سرد به گرم واحد 305 مگاواتی شماره 3 این نیروگاه باعث رفع محدودیت تولید و جلوگیری از خروج احتمالی این واحد تولیدی گردید.
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : رفع نشتی مسیر گرم کن بای پاس رهیت سرد به گرم واحد 305 مگاواتی شماره 3 این نیروگاه باعث رفع محدودیت تولید و جلوگیری از خروج احتمالی این واحد تولیدی گردید.
ایمان ایران زاده کارشناس نظارت سیستم های مکانیک ثابت مجری این عملیات گفت : نشتی این مسیر در قسمت پایین Bend لوله 2 اینچ مسیر اتصال رهیت سرد به گرم منجر به ایجاد صدا و گرمای شدید در محیط وکاهش تولید انرژی این واحد و رسیدن توان آن به ۲۱۰ مگاوات شده بود که بمنظور رفع این مشکل اقدام به طراحی و ساخت باکس ویژه با استفاده از امکانات موجود در نیروگاه و تزریق مواد در قسمت آسیب دیده و رفع نشتی این مسیر نمودیم .
وی افزود:  این اقدام باعث رفع محدودیت تولیدی و جلوگیری از خروج احتمالی این واحد ۳۰۵ مگاواتی گردید بطوری که پس از این عملیات توان  تولیدی این واحد نیز افزایش یافت.
 
لازم بذکر است مسیر رهیت سرد با دمای 293 درجه و فشار 41 بار و رهیت گرم با دمای 545 درجه و فشار 38 بار می باشد و بدلیل گرمای طاقت فرسای تابستان و نیاز مبرم شبکه سراسری برق کشور به انرژی برق ،این عملیات توسط تلاشگران نیروگاه رامین  و در شرایط دشوار محیطی در حالی صورت گرفت که این واحد همچنان در مدار تولید قرار داشت.
۲ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۱۹
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۶۱۴