اخبار

واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور پیوست

واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور پیوست
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : واحد 305 مگاواتی شماره 4 این نیروگاه پس از تعمیرات اساسی و بهبود شرایط تولید انرژی برق به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
 

واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور پیوست

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :  واحد 305 مگاواتی شماره 4  این نیروگاه پس از تعمیرات اساسی و بهبود شرایط تولید انرژی برق به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

مهندس سیدعلیرضا موسوی سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به تخصص و تجارب ارزشمند کارکنان این نیروگاه اظهار داشت : استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی و وجود صنایع  مختلف  یکی از پرمصرف ترین استانهای کشور از لحاظ انرژی برق پس از استان تهران می باشد و تامین پایدار این انرژی ، شرایط حساسی را برای صنعت برق و بخصوص این نیروگاه ایجاد می کند و  تحقق این مهم  ، جز  با  بهره برداری صحیح ،‌ تعمیرات اصولی و همت والای کارکنان میسر نمی شود.  وی همچنین گفت :  به لطف خدا  توانستیم واحد شماره 4 این نیروگاه را پس از تعمیرات اساسی مورد بهره برداری قرار داده و هم اکنون با حداکثر توان تولیدی خود  ، پشتیبان شبکه سراسری برق کشور و خدمت رسان مردم و صنایع استان خوزستان در سال جاری و بخصوص در تابستان پیش رو باشیم.

مهندس موسوی در ادامه گفت : این نیروگاه در گذشته از پیمانکاران متعدد داخلی و خارجی بمنظور تعمیرات اساسی استفاده می کرد و  برای اولین بار توانستیم  بدون کمک گرفتن از این پیمانکاران و با اعتماد به توانمندی های فنی و علمی جوانان  و بهره گیری  از تجربه و دانش همکاران متعهد و تلاشگر نیروگاه رامین نسبت به انجام تعمیرات اساسی واحد 4 اقدام نموده و ضمن خودکفایی در امور فنی و مهندسی ، در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام برداشته و با توکل بر خدا و عزمی راسخ ،  این روند را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ادامه خواهیم داد .

مهندس ناصر محمدی معاونت مهندسی و نظارت فنی این نیروگاه نیز گفت: پیش از این آخرین تعمیرات اساسی واحد شماره 4 این نیروگاه در سال 1385 انجام شده بود و پس از   45881  ساعت کارکرد ، در اوایل آذرماه  سال 91  بمنظور تعمیرات اساسی از مدار خارج گردید و با رفع محدودیتهای تولیدی و بهبود شرایط تولید برق توسط کارکنان تلاشگر این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

وی  مهمترین اقدامات  تعمیراتی  این واحد را تعویض کامل روتور های فشار ضعیف و متوسط توربین  با استفاده از روتورهای جدید مدرنیزه بمنظور افزایش راندمان توربین ،  تعمیرات اساسی برج خنک کن ردیف دو ، تعمیرات اساسی بویلر تولید بخار و تعویض بیش از 1400 متر لوله واتر وال بویلر  ،  تعمیر اساسی ترانس اصلی 400 مگاولت امپری ، تعویض کامل سیستم تحریک اصلی ژنراتور از سیستم دینامیکی به استاتیکی، نصب سیستم جدید ترنینگیر مرکزی ، نصب سیستم جدید جکینگ اویل پمپ توربین، نصب سیستم جدید کولینگ اگزاست توربین فشار ضعیف به کندانسور  ، تعویض بیش از 3000 متر لوله کندانسور، تعمیر و تعویض بسیاری از تجهیزات ابزاردقیق و همچنین انجام تعمیرات اساسی روتین سایر اجزا توربین ، بویلر و تجهیزات جانبی این واحد  برشمرد .

مهندس محمدی اسیدشویی  بویلر و کندانسور واحد شماره 4 نیروگاه رامین را از دیگر اقدامات مهم این اورهال بمنظور افزایش پایداری این  واحد 305 مگاواتی دانست .

لازم بذکر است  نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد .

۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۸۶۱