اخبار

واحد شماره 2 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور پیوست

واحد شماره 2 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور پیوست
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : تعمیرات اساسی این واحد بدست توانمند کارکنان تلاشگر نیروگاه رامین ، نمونه بارزی از اعتماد و تکیه بر تجربه و تخصص نیروهای داخلی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است و اظهار امیدواری نمود این نیروگاه با حداکثر ظرفیت تولید خود بتواند همچنان خدمت رسان مردم و صنایع استان بخصوص در پیک برق و تابستان پیش رو باشد .

  

واحد شماره 2 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور پیوست 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : واحد شماره 2 نیروگاه رامین اهواز پس از تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
مهندس محمودی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اعلام این خبر اظهار داشت : امروزه صنعت برق نقش مهمی در توسعه زیرساختها و پیشرفت کشور عریزمان ایفا می کند بطوریکه هیچ صنعتی ، بدون استفاده از انرژی برق نمی تواند به حیات خود ادامه دهد و تامین پایدار این انرژی ، شرایط حساسی را برای صنعت برق و بخصوص این نیروگاه ایجاد می کند. وی همچنین گفت : استان خوزستان بدلیل استقرار و تعدد مراکز صنعتی و شرایط ویژه آب و هوایی منطقه ، پس از استان تهران بزرگترین مصرف کننده انرژی برق است و این موضوع بر اهمیت تولید پایدار و مطمئن انرژی برق توسط نیروگاه رامین افزوده است .
مهندس محمودی در ادامه نیز اظهار داشت : تعمیرات اساسی واحد شماره 2 نیروگاه و راه اندازی مجدد این واحد بدست توانمند کارکنان تلاشگر نیروگاه رامین ، نمونه بارزی از اعتماد و تکیه بر تجربه و تخصص نیروهای داخلی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است و اظهار امیدواری نمود این نیروگاه با حداکثر ظرفیت تولید خود بتواند همچنان خدمت رسان مردم و صنایع استان بخصوص در پیک برق و تابستان پیش رو باشد .
مهندس غلامرضا چرخاب زاده معاونت نگهداری و تعمیرات نیز اظهار داشت : واحد شماره 2 نیروگاه رامین بمنظور انجام تعمیرات اساسی و رفع محدودیت های تولیدی در بخشهای توربوژنراتور ، بویلر ، ایرهیترها ، پمپها ، برجهای خنک کن ، والوها ، و مبدلها از مدار خارج شده بود و توانستیم این واحد تولیدی را پس از رفع این محدویت ها و انجام تعمیرات اصولی ، مجددا راه اندازی و به مدار سراسری برق کشور متصل کنیم .
وی مهمترین اقدامات تعمیراتی این واحد را تعویض روتورهای LP -HP –IP با روتورهای بازسازی شده ، برش کامل و نصب مجدد سیلندر HP ،تعویض پدستال یاتاقان شماره یک ، تنظیم آببندی های ایرهیتر ، اسیدشویی کندانسور ، تعمیرات اساسی فن های بویلر ، تعویض لوله های معیوب بویلر، رفع اشکال اساسی از مشعل های بویلر ، بهینه سازی کامل تابلو میمیک و تعمیرات اساسی انواع الکتروموتور های 6kv و 4/.  kv عنوان نمود.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد .

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۲,۵۷۹