اخبار

اعتماد نیروگاه رامین اهواز به دانش ایرانی باعث صرفه جویی 6 میلیارد تومانی شد

اعتماد نیروگاه رامین اهواز به دانش ایرانی باعث صرفه جویی  6 میلیارد تومانی شد
عملیات نصب و راه اندازی سیستم کنترل واحد 315 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز که توسط متخصصان کشورمان طراحی و ساخته شد با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : عملیات نصب و راه اندازی سیستم کنترل واحد 315 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز که توسط متخصصان کشورمان طراحی و ساخته شد با موفقیت انجام شد.
مهندس داوود محمودی مدیرعامل این نیروگاه با اشاره به دانش و تخصص کارکنان و حرکت این نیروگاه در مسیر خودکفایی ملی اظهار داشت : سیستم کنترل توربین یکی از تجهیزات مهم و حساس این نوع واحدهای نیروگاهی است و در فرایند تولید پایدار انرژی برق ، نقش مهمی را بعهده دارد .
وی گفت : با توجه به ایراداتی که در سیستم های قدیمی خارجی وجود دارد با تلاش متخصصان نیروگاه و همکاری شرکت توانمند ایرانی توانستیم سیستم کنترل توربین با کارایی بهتر و دقیق تری را بسازیم و هم اکنون نیز پس از انجام آزمایشات فنی و مهندسی با موفقیت برروی واحد 315 مگاواتی شماره 6 این نیروگاه نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهندس محمودی همچنین عدم وابستگی به کشور سازنده ، صرفه جویی ارزی ، اعتماد و ارتقاء سطح انگیزه کارکنان و حمایت از تولید داخلی را از ویژگی های طراحی و ساخت این تجهیز بدست متخصصان داخلی عنوان نمود .
مهندس فرشاد شامرادی مدیر امور مهندسی کنترل و ابزاردقیق نیروگاه رامین و محقق این طرح اظهار داشت : سیستم قدیمی دارای یک واحد میکروکامپیوتر 16 بیتی می باشد که بدلیل سرعت پردازش خیلی پائین ، عدم دسترسی به قطعات یدکی ومنسوخ شدن این سیستم باعث عدم کارایی لازم و اطمینان از عملکردکنترل توربین 315 مگاواتی واحد می شود و مشکلات فراوانی را جهت بهره برداری مطلوب از واحد نیروگاهی را ایجاد می کند.
وی گفت: بمنظور افزایش پایداری و بهبود کارایی واحدها اقدام به انجام تحقیقات تخصصی و بررسی چالشهای عملکرد این سیستمها نموده و توانستیم با همکاری شرکت خدمات نیروگاهی آهار فرایند طراحی ، ساخت و نصب این سیستم کنترل را با موفقیت به اتمام رسانیم .
وی راه اندازی خودکار توربین تا رسیدن به دور نامی و تولید انرژی ، استفاده از پردازنده های قدرتمند ، قابلیت کنترل سرعت چرخش روتور توربین ،کنترل میزان بار واحد ، کنترل تنشهای حرارتی ، حفاظت افزایش سرعت ، کنترل سریع توربین در زمان نوسانات شبکه یا خارج شدن ژنراتور و قابلیت نمایش و ثبت اطلاعات سیستم را مهمترین مزایای فنی سیستم کنترل ساخته شده نسبت به سیستم روسی و مشابه آن دانست .
مهندس شامرادی هزینه ساخت این سیستم کنترل را 700 میلون تومان عنوان نمود در حالی که هزینه ارزی نمونه خارجی آن بیش از 6میلیارد تومان هزینه در پی داشت .
۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۴۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : |
تعداد بازدید : ۳,۰۳۴