اخبار

پس از رایزنی و پیگیری مستمر ؛

سوخت گاز ؛ تنها سوخت مصرفی نیروگاه رامین اهواز

سوخت گاز ؛ تنها سوخت مصرفی نیروگاه رامین اهواز
سرپرست نیروگاه رامین اهواز از همکاری شرکت ملی گاز استان خوزستان در تامین گاز مورد نیاز همه واحد‌های تولیدی این مجموعه و عدم مصرف سوخت مازوت در نیروگاه خبرداد.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز؛ محسن حافظی با اعلام این خبر گفت: سوخت اصلی نیروگاه رامین گاز است ولی برخی از واحدهای این نیروگاه قابلیت استفاده از سوخت جایگزین را در شرایط اضطراری دارا می باشند تا بتوانیم درشرایط خاص برق مورد نیاز مردم را تامین کنیم .حافظی گفت: با پیگیری های مستمر و رایزنی های تخصصی توانستیم گاز مورد نیاز واحد‌های نیروگاه را تامین کنیم تا ضمن صیانت از محیط زیست بتوانیم از آسیب های جدی به تجهیزات نیروگاه و تحمیل هزینه های ناشی از سوخت جایگزین جلوگیری کنیم.

وی صیانت از محیط زیست را از اولویت های این مجموعه دانست و اظهار داشت : استفاده از انرژی گاز جهت تامین حرارت مورد نیاز بویلرهای فوق سنگین این نیروگاه باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت واحدها و کاهش سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر و پایداری روند تولید برق در نیروگاه می شود. وی با اشاره به نقش اساسی انرژی برق در جوامع اظهار داشت: تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع مهمترین رسالت این مجموعه است و همواره سعی خواهیم کرد تا با تامین این انرژی حیاتی از بروز خاموشی های ناخواسته و اخلال در آسایش مردم جلوگیری کنیم.
 حافظی همچنین به برودت هوا و کاهش چشمگیر دمای هوا و نیاز مبرم مردم به این انرژی ها در این شرایط خاص اشاره نمود و مردم و صنایع را به صرفه جویی در انرژی های برق و گاز دعوت کرد.سرپرست نیروگاه رامین اهواز مصرف بهینه و اصولی از این انرژی ها را موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، پایداری خدمت‌رسانی به مردم و توجه به نسل های آینده دانست.
 لازم به ذکر است نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
 
۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۱۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۳۱۷