اخبار

اتصال واحد شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

اتصال واحد شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور
با پایان تعمیرات اساسی توسط متخصصان بومی ، واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه با اشاره به رسالت حیاتی این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان گفت: رفع چالش‌های فنی نیروگاه به منظور تقویت سطح آمادگی و تولید پایدار انرژی برق مهمترین رویکرد ما است.

خلیل محمدی افزود: با تکیه بر تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان بومی، تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ با موفقیت به اتمام رسید و این واحد به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی گفت: بهره برداری، تعمیرات و نگهداری از واحد‌های نیروگاه رامین دارای پیچیدگی و چالش‌های متعددی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور است و این موضوع با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و مصرف بالای این انرژی حیاتی در استان خوزستان نقش موثر و حساس این مجموعه را بیش از پیش حائز اهمیت می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به چالش‌های اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازار‌های داخلی و خارجی، نقش کارگاه‌های جانبی مستقر در نیروگاه به منظور ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی را از اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه دانست.

وی ضمن تقدیر از همه کارکنان تلاشگر در اجرای این طرح و همچنین تعمیرات میان دوره‌ای سایر واحد‌های تولید برق این نیروگاه اظهار امیدواری کرد در پیک برق و تابستان پیش رو با تکیه بر تعهد، تجربه و تخصص ارزشمند این مجموعه شاهد تامین پایدار این انرژی حیاتی و تداوم خدمت رسانی صادقانه به مردم استان خوزستان باشیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۳۵% برق مورد نیاز استان خوزستان است.

۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۱۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۴۲۳