اخبار

صرفه جویی ۶۰۰ میلیون تومانی با بازسازی پمپ های دوزینگ نیروگاه رامین اهواز

صرفه جویی ۶۰۰ میلیون تومانی با بازسازی پمپ های دوزینگ نیروگاه رامین اهواز

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : فربد قیصری پور معاونت مهندسی و برنامه ریزی این نیروگاه اظهار داشت : پمپ های دوزینگ وظیفه تزریق مواد شیمیایی(پک و کلرورفریک)را به عهده دارند که در فرآیند تصفیه آب ورودی از رودخانه کارون به نیروگاه نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی اشکال در  پمپ اصلی و عدم وجود پمپ رزرو جهت انعقاد سازی گل و لای استخرهای ته نشینی شماره 3و4  فاز یک و دو نیروگاه را مهمترین مشکل فنی این بخش دانست که این موضوع باعث عدم عملکرد تصفیه آب در استخرهای این تاسیسات و کاهش آب تصفیه ارسالی به نیروگاه می شد .

قیصری پور صرفه جویی حاصل شده از این عملیات را حدود ۶۰۰ میلیون تومان عنوان نمود و از تقویت سطح آمادگی این بخش جهت تصفیه و انتقال آب مورد نیاز واحدهای نیروگاه خبر داد.

بهمن شریفی کیا کارشناس اداره تعمیرات تاسیسات نیروگاه نیز به تشریح بازسازی دو دستگاه از این پمپها با  استفاده از قطعات کارکرده پمپهای اسقاطی پرداخت و مهمترین اقدامات در اجرای این عملیات را ساخت و جوشکاری رابط جهت پمپ ،گیربکس و الکتروموتور و حذف گیربکس تسمه ای و جایگزینی درایو جهت تنظیم کورس تزریق با استفاده از دور موتور و فرکانس آن، ساخت دو عدد کوپلینگ و استفاده از قطعات کارکرده و ساخت قطعات مورد نیاز در کارگاه تراشکاری ، مونتاژ و اتوکاری لاینهایPP ورودی خروجی با استفاده از قطعات موجود، کابل کشی الکتروپمپها با استفاده از موجودی و نصب درایو با استفاده از درایواهای رزرو سیستم P.A.A عنوان نمود.

شریفی کیا وجود پمپ رزرو جهت تزریق مواد شیمیایی به منظور انعقاد سازی در صورت اشکال در پمپ اصلی ، استارت همزمان در تاریهای بالا برحسب میزان تاری رودخانه بر حسب NTU و در نتیجه ارسال آب جبرانی بیشتر  و مورد نیاز واحدها را مهمترین مزایای این عملیات دانست.

لازم بذکر است این اقدام تخصصی با همکاری متخصصان بخش تعمیرات تاسیسات ساحلی نیروگاه صورت گرفت .

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۵۶
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۴۵۳