اخبار

450 نفر از پرسنل نیروگاه رامین بومی شهرستان باوی هستند

سیدعلیرضا موسوی مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: تعداد کل پرسنل نیروگاه رامین هزار و 630 نفر است که براساس آمار و مستندات ثبت شده 450 نفر از پرسنل بومی شهرستان باوی هستند.

مدیرعامل نیروگاه رامین: 
450 نفر از پرسنل نیروگاه رامین بومی شهرستان باوی هستند
باوی نیوز: سیدعلیرضا موسوی مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: تعداد کل پرسنل نیروگاه رامین هزار و 630 نفر است که براساس آمار و مستندات ثبت شده 450 نفر از پرسنل بومی شهرستان باوی هستند.

مهندس سیدعلیرضا موسوی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در ادامه این نشست خبری و در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش نیروگاه رامین در تولید برق کشور؛ گفت: نیروگاه رامین با شش واحد موجود براساس آخرین آمار که هر ساله توسط وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر منتشر می شود وظیفه تولید 35 تا 40 درصد برق استان خوزستان و چهار درصد برق کشور را برعهده دارد که در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه رامین با شش واحد موجود یک هزار و 850 مگاوات است.

وی پیک مصرف روزانه برق در استان خوزستان را هفت هزار و 500 مگا وات پیش بینی کرد و گفت: تولید برق نیروگاه در روز یک هزار و 750 مگاوات است.

وی اظهار داشت: نیروگاه رامین با قدمتی چهل ساله در صنعت برق کشور و با این ظرفیت تولید یک فرصت ممتاز را برای استان فراهم کرده است. استان خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی که در موقعیت گرم قرار دارد با هر درجه افزایش دما میزان افزایش برق شاید معادل تولید یک واحد نیروگاه است و افتخار می کنیم که همکاران ما در نیروگاه رامین مستمر به تولید برق اهتمام دارند و همواره این خدمت را سرلوحه کار خود قرار می دهیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین افزود: اکنون که در ماههای گرم سال قرار داریم معمولا در واحدها تعمیراتی نخواهیم داشت و در نیمه دوم سال که مقدار پیک کاهش پیدا می کند فصل تعمیرات شروع می شود. به طور متوسط هر سال تعمیراتی را به صورت جزئی انجام می دهیم واحد را بر اساس برنامه زمان بندی شده و همچنین براساس کارکرد واحد با توجه به دستورالعمل از مدار خارج می کنیم و تجهیزات توربین ها، ژنراتورها و تجهیزات جانبی مورد بازبینی قرار می گیرد.

وی بیان داشت: در نیمه دوم سال گذشته تعمیرات اساسی واحد شماره سه را انجام دادیم و برای نخستین بار در اندازه واحدهای 300 مگاواتی در بین نیروگاه های حرارتی کشور یک ردیف پره ساخت داخل کشور در توربین بخار واحد شماره 3 این نیروگاه نصب شد. که تمام مراحل ساخت این پره توربین با پشتوانه دانش علمی و فناوری داخلی توسط متخصصان نیروگاه انجام شد.

نیروگاه رامین پیشرو در صرفه جویی ارزی

موسوی گفت: نیروگاه رامین به عنوان نیروگاه پیشرو در بین نیروگاه های حرارتی کشور به تولید روغن های مورد نیاز توربین های بخار دست یافته که با این کار به میزان یک ششم در هزینه ها صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: پیشتر هر بشکه 200لیتری روغن از خارج کشور به قیمت معادل 300 تا 500 میلیون ریال وارد می شد که هم اینک تولید آن در داخل کشور صرفه جویی ارزی خوبی به دنبال داشته است.

کاهش مصرف آب در نیروگاه رامین

مدیرعامل نیروگاه رامین از برنامه کاهش مصرف آب در این نیروگاه خبر داد و افزود: در زمان حاضر روزانه شش هزار متر مکعب آب برای تولید برق مورد نیاز نیروگاه است که با توجه به کاهش سطح آب رودخانه کارون و جوابگو نبودن تجهیزات قرار است از اسکله های شناور برای برداشت آب مورد نیاز از رودخانه کارون استفاده شود.

وی اضافه کرد: برای مصرف بهینه آب و سوخت در سال جاری فعالیت هایی مد نظر است که استفاده از فاضلاب شهرهای همجوار از جمله این برنامه ها است.


واحدهای هفت و هشت در مرحله راهبری و ساخت قرار دارند

موسوی تصریح کرد: طرح توسعه نیروگاه رامین با احداث واحدهای شماره هفت و هشت در ضلع شمالی این نیروگاه توسط سازمان توسعه برق ایران به عنوان متولی احداث نیروگاههای جدید در مرحله راهبری و ساخت قرار دارند.


وی گفت: طرح توسعه نیروگاه شامل احداث دو واحد 320 مگاواتی است که با وارد مدار شدن این دو، ظرفیت تولید آن به دو هزار و 170 مگاوات خواهد رسید.

بومی سازی 10 هزار قطعه در نیروگاه رامین
مدیرعامل نیروگاه رامین گفت:در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی کارهای کارهای بسیار خوبی انجام گرفته وقتی که مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند نیاز بود تا در راستای منویات رهبری گام برداریم و نباید به این متکی باشیم که از خارج ارز وارد شود و به سمت خارج نگاه کنیم بلکه رسالت هر کدام از ما این بود که در زمینه خودکفایی و توان داخلی گام برداریم بنابراین خیلی از تجهیزات مورد نیاز در کارگاههای موجود در نیروگاه تولید و ساخته شدند و این نمادی از بازگشت سرمایه و جلوگیری از خروج ارز می باشد.

مدیرعامل نیروگاه برق رامین با اشاره به ساخت و بومی کردن قطعات مورد نیاز نیروگاهی به تعداد 10 هزار قطعه در سال گذشته؛ اظهار داشت: با وجود خودباوری، دانش فنی و نیروی کار متخصص در مجموعه نیروگاه رامین ساخت قطعات به روش مهندسی معکوس انجام گرفت.

450 نفر از پرسنل نیروگاه رامین بومی شهرستان باوی هستند
موسوی گفت: تعداد کل پرسنل نیروگاه رامین هزار و 630 نفر است که براساس آمار و مستندات ثبت شده 450 نفر از پرسنل بومی شهرستان باوی هستند

۲ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۰۳
تعداد بازدید : ۲,۸۱۸