اخبار

بازسازی دستگاه کنداکتومتر WTW در نیروگاه رامین اهواز

بازسازی دستگاه کنداکتومتر  WTW در  نیروگاه رامین اهواز
با این اقدام فنی امکان کالیبراسیون کنداکتومترهای آنالایزرهای آنلاین سیکل آب وبخار همچنین خروجی فیلترهای میکسبد پالشینگ پلنت امکانپذیر بوده و کنترل سیکل دقیقتر خواهد بود
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : کارشناسان بخش شیمی نیروگاه رامین با استفاده کمترین هزینه ممکن اقدام به بازسازی سل کنداکتومتر دستگاه کنداکتومتر ( هدایت سنجی ) شدند.
محمد احسانی پور مدیر بهره برداری فاز 1 و 2 شیمی نیروگاه رامین گفت: تصفیه فیزیکی و شیمیایی آب ورودی به سیکل نیروگاه یکی از حساس ترین عملیات ها در فرآیند تامین بخار مورد نیاز توربین ها می باشد که این اقدام باعث کاهش رسوبات و جلوگیری از خوردگی تجهیزات نیروگاه بخصوص بویلرها وکندانسورها می شود.
احسانی گفت: از دستگاه کنداکتومتر با سل LR برای  کالیبراسیون کنداکتومترهای  آنالایزرهای آنلاین سیکل آب و بخار همچنین  خروجی فیلترهای میکسبد پالشینگ پلنت را به عهده دارند که طی سالهای گذشته تاکنون بدلیل استفاده مداوم دچار آسیب شده و با خلاقیت و تجربه ارزشمند دو نفر از متخصصان بهره برداری شیمی و آزمایشگاه الکترونیک  مهندس غلامرضا قلی پور و نیما فیضلی  موفق به بهسازی و بهره برداری از این تجهیز با کمترین هزینه ممکن شدیم.
غلامرضا قلی پور سرپرست شیفت A بهره برداری شیمی  فاز 1و2 نیروگاه رامین گفت:  سیکل آب و بخار به علت کالیبره نبودن کنداکتومتر های آنلاین کنترل آن با مشکل مواجه شده بود و پس ازبررسی یکی از سل های کنداکتومتر آسیب دیده  مشخص شد که درانتهای کابل ، بعضی از سیم ها که به نازکی تار مو هستند قطع شده اند که بعد از شناسایی و انجام لحیم کاری دقیق و ظریف و حساس  توسط آقای نیما فیضلی ( آزمایشگاه اکترونیک ) توانستیم مشکلات فنی این دستگاه را مرتفع ساخته ومجددا مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی گفت : با این اقدام فنی کالیبراسیون کنداکتومترهای آنالایزرهای آنلاین سیکل آب وبخار همچنین خروجی فیلترهای میکسبد پالشینگ پلنت امکانپذیر بوده و کنترل سیکل دقیقتر خواهد بود. قلی پور افزود: در حال حاضر قیمت هر عدد سل کنداکتومتر حدوداً 25 میلیون تومان می باشد و طی برنامه ریزی های صورت گرفته شده نسبت به بازسازی و ترمیم 6 دستگاه کنداکتومتر اسقاط شده اقدام خواهیم نمود.
۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۴۸۵