اخبار

تکیه نیروگاه رامین اهواز بر قطعات ساخت داخل

تکیه نیروگاه رامین اهواز بر قطعات ساخت داخل
این نیروگاه در 3 ماهه نخست سال جاری توانست با ساخت 167 قطعه نیروگاهی بخش زیادی از قطعات مورد نیاز واحدهای تولید برق خود را تامین کند.
 
 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت : تامین قطعات مورد نیاز واحدهای نیروگاه رامین از بازارهای داخلی و خارجی با توجه به تحریمهای سالهای اخیر و مشکلات اقتصادی یکی از مهمترین چالشها و دغدغه  ما بوده و با توجه به رویکرد این نیروگاه در جهت استفاده از پتانسیل و توانمندی های داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی سعی نمودیم با تکیه بر دانش و خلاقیت کارکنان خود بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز واحدهای نیروگاه را مورد ساخت و استفاده قرار دهیم.
وی به اهمیت ساخت این قطعات و استفاده مستقیم آنها در واحدها و بخشهای مختلف نیروگاه اشاره نمود و اظهار داشت : با استفاده از این قطعات ضمن کاهش هزینه ها توانستیم مدت زمان اجرای یک عملیات تعمیراتی را بشدت کاهش دهیم که این موضوع در فرآیند تولید برق و اتصال یک واحد نیروگاهی به شبکه برق از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است.
محمدی تعداد قطعات ساخته شده در 3 ماهه نخست سال جاری را 167 نوع قطعه عنوان نمود که از این قطعات نیز بیش از 1040قطعه تجدید ساخت گردید که اکثر آنها در پروژه تعمیرات اساسی واحد 315 مگاواتی شماره 6 مورد استفاده قرار گرفتند.مدیرعامل نیروگاه رامین همچنین تامین سایر قطعات مورد نیاز این نیروگاه از شرکتها و فروشگاههای استان خوزستان و کشور را از اولویت های این مجموعه بزرگ صنعتی دانست.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری ایران است و با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان خود بخش عمده ای از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را در کارگاههای مستقر در این نیروگاه مورد ساخت قرار می دهد.
۱۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۱۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۰۰۲