اخبار

رفع نشتی آب مقطر واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین اهواز

رفع نشتی آب مقطر واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین اهواز
عملیات مهار نشتی هیترهای فشارضعیف واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین در شرایط سخت و نفسگیر با موفقیت انجام‌شد
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : کارکنان این نیروگاه با تلاش خود و طی یک عملیات جهادی و در شرایطی که واحد شماره یک نیروگاه در مدار تولید برق قرار داشت توانستند اقدام به رفع نشتی هیترفشار ضعیف نمایند.

پیمان پروین سرپرست بهره برداری فاز یک نیروگاه با اعلام این خبر گفت :  هیتر فشار ضعیف وظیفه افزایش دمای آب مقطر و راندمان سیکل تولید یک واحد نیروگاهی را به عهده دارد و با توجه به نشتی بوجود آمده در بخشی از این تجهیز اقدام به رفع آن طی یک عملیات نفسگیر و طاقت فرسا نمودیم. وی با اشاره به دمای تجهیزات 80 درجه سانتیگرادی ودمای هوای ۷۰ درجه ای ، دمای آب مقطر نشت شده از این تجهیز را  65درجه سانتیگراد عنوان نمود و اظهار داشت: آب مقطر تولیدی این نیروگاه ، منبع اصلی تولید بخار مورد نیاز جهت چرخش توربین ها است و با رفع این نشتی توانستیم از هدر رفتن بیش از 22 تن آب مقطر در ساعت جلوگیری نمائیم.    

پروین ضمن تقدیر از همه کارکنان نیروگاه که در این عملیات 5 ساعته شرکت نمودند گفت : بدلیل نیاز مبرم شبکه برق به این انرژی حیاتی بویژه در استان خوزستان، از خروج اضطراری این واحد نیروگاهی جهت اجرای عملیات رفع نشتی صرفه نظر نموده و طی یک اقدام جهادی و در حالی که واحد نیروگاهی در مدار تولید قرار داشت توانستیم این عملیات را با موفقیت به پایان رسانیم. سرپرست بهره برداری فاز یک همچنین گفت: تعدادی از تجهیزات حساس الکتریکی واحد تولیدی همچون الکتروموتورها در معرض آب مقطر نشت شده قرار داشتند و با ایزوله سازی توانستیم از حوادث احتمالی و آسیب به کارکنان جلوگیری نمائیم.

لازم بذکر است نیروگاه 1850 مگاواتی رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری ایران است و با 6 واحد تولیدی،نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفاء می کند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۳۱
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۶۴۱