اخبار

مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز

نیروگاه رامین تمایلی برای استفاده از مازوت ندارد/ استفاده از مازوت در نیروگاه تنها به دلیل عدم تامین سهیه گاز است

نیروگاه رامین تمایلی برای استفاده از مازوت ندارد/ استفاده از مازوت در نیروگاه تنها به دلیل عدم تامین سهیه گاز است
مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز با اذعان به اینکه در برخی از واحدهای این نیروگاه جهت تامین برق مورد نیاز شهروندان خوزستانی از مازوت استفاده می شود، اظهار کرد: نیروگاه رامین به هیچ عنوان تمایلی برای استفاده از مازوت ندارد و تنها دلیل استفاده از مازوت در این نیروگاه عدم تامین سهیه گاز است.
 
 
 
 
 
سلطانعلی صحن علیزاده مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز با اذعان به اینکه در برخی از واحدهای این نیروگاه جهت تامین برق مورد نیاز شهروندان خوزستانی از مازوت استفاده می شود، اظهار کرد: نیروگاه رامین به هیچ عنوان تمایلی برای استفاده از مازوت ندارد و تنها دلیل استفاده از مازوت در این نیروگاه عدم تامین سهیه گاز است.
 
وی با بیان اینکه نیروگاه رامین از سوخت گاز استقبال می کند، گفت: بکارگیری این سوخت دارای مزایایی همچون کاهش انتشار آلاینده های هوا در دود خروجی از دودکش ها، رعایت استانداردهای زیست محیطی، حذف گاز آلاینده SO2 و کاهش ذرات گوگرد از دود، ارزانتر بودن سوخت گاز، افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت های واحدها، کاهش هزینه های سرویس و نگهداری است.
 
صحن علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از سوخت مازوت مقرون به صرفه نیست و این شرکت به هیچ عنوان تمایل به استفاده از این سوخت ندارد، تصریح کرد: مطابق طراحی و استانداردهای شرکت سازنده سوخت اصلی و اولیه نیروگاه، گاز طبیعی بوده که سوختی سبز و دوستدار محیط زیست محسوب می شود و سوخت مازوت تنها در مواقع اضطراری بایستی استفاده شود.
 
مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز گفت: پیگیری های مستمر و مکاتبات متعددی به منظور افزایش و تامین سهمیه گاز مصرفی ۶ واحد تولیدی نیروگاه با شرکت ملی گازخوزستان، توانیر، استانداری، اداره کل محیط زیست استان و سایر مراجع ذیصلاح صورت گرفته است که امیدواریم به زودی گاز این نیروگاه تامین شود.
 
صحن علیزاده همچنین از رسانه ها خواست برای تنویر افکار عمومی و بررسی موضوع مازوت از نزدیک از نیروگاه رامین بازدیدی داشته باشند و با ابعاد تخصصی و فنی این موضوع آشنا و به شهروندان خوزستانی گزارش دهند.
 
در پایان یادآور می شود: نیـروگاه حرارتی رامیـن از بزرگترین نیروگاه های حرارتی ( بخاری) کشـور است که با هدف تامین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است که در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – ملاثانی و در مجاورت رودخانه کارون و شهـر ویس در شهرستان باوی و در شمال شرقی اهـواز قرار دارد. همچنین این نیـروگاه با ۶ واحد ( ۴ واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگـاواتی ) دارای توان تولیدی ۱۸۵۰ مگاوات است.
 
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ۲۰:۳۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۸۳۰