اخبار

عملیات تعویض بسکت های ایرهیتر واحد 315 مگاواتی شماره 6 نیروگاه رامین اجرا میشود

عملیات تعویض بسکت های ایرهیتر واحد 315 مگاواتی شماره 6 نیروگاه رامین اجرا میشود
در این عملیات 480 بسکت ورق کورتن ایرهیتر لایه سرد شاخه B با مجموع وزن 50 تن با بسکت لعابدار مقاوم به خوردگی تعویض می شوند.
 
 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست معاونت نگهداری وتعمیرات این نیروگاه بااشاره به نقش ۱۲ درصدی ایرهیترها در راندمان بویلرهای نیروگاه گفت: بسکتهای شاخه B بویلر واحد 315 مگاواتی شماره 6 نیروگاه بدلیل کارکرد و استهلاک بالا ، خوردگی و فرسودگی شدید کارآیی لازم را نداشته و با توجه به اجرای تعمیرات میاندوره ای این واحد ، تعویض کلیه 480 بسکت ایرهیتر که مجموعاً دارای 50 تن وزن می باشند را در دستور کارخود قرار دادیم .
سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز افزود: بسکتهای پیشین این ایرهیتر که از جنس ورق کورتن بودند دارای عمر تخمینی 5 سال بوده و در برابر خوردگی شیمیایی اسید سولفوریک ناشی از مصرف مازوت مقاومت پائینی داشتند و  با تعویض آنها با بسکتهای لعابدار که دارای عمر تخمینی 15 سال می باشند ضمن کاهش خوردگی ، چالشهای فنی و محدودیت بویلر این واحد تولیدی رفع می شود. 
 نجف آبادی درباره نقش ایرهیتر لایه سرد بویلرهای نیروگاه گفت: وظیفه ایرهیترهای سرد  نیروگاه رامین افزایش دمای هوای ورودی به بویلرها از طریق هوای خروجی بویلر می باشد بطوری که از این طریق دمای 30 درجه سانتیگرادی به 250 درجه می رسد.
 وی افزود: امیدواریم با اجرای این پروژه شاهد بهبود راندمان و رفع چالشهای فنی این بخش بوده تا با اطمینان و آمادگی بهتری بتوانیم تامین کننده برق مورد نیاز مردم و صنایع بویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق باشیم .
شایان ذکر است استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی گرم و استقرار صنایع بزرگ دومین استان پرمصرف انرژی برق پس از استان تهران است که نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی تقویت کننده شبکه سراسری برق کشور و تامین کننده بخش عمده ای از برق مورد نیاز این استان است.
۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۰۰۶