اخبار

بومی سازی بوسترپمپ واحد۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز

✳️ بومی سازی بوسترپمپ واحد۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز
این نیروگاه با تکیه بر دانش کارکنان متخصص خود و با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی اقدام به طراحی و جایگزینی بوسترپمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ خود نمود.
 
 
این نیروگاه با تکیه بر دانش کارکنان متخصص خود و با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی اقدام به طراحی و جایگزینی بوسترپمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ خود نمود. 
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اظهار داشت: بوستر پمپ ها جهت افزایش فشار آب تغذیه خروجی از دیراتور و ورودی به فید پمپ ها طراحی شده اند که با دبی ۶۵۰ متر مکعب در ساعت و فشار ۲۲ bar و دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد در مدار می باشند . وی  با اشاره به اعتماد نیروگاه رامین به دانش متخصصان جوان و تکیه بر توانمندی شرکت های داخلی در عرصه ساخت تجهیزات صنعتی بمنظور حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اقتصادمقاومتی گفت: پس از تحقیقات تخصصی و بررسی های فنی توسط کارشناسان مجرب نیروگاه و با مشارکت و استفاده از ظرفیت های شرکت پمپ ایران اقدام به طراحی و ساخت این پمپ نمودیم که این موضوع باعث کاهش هزینه ها جهت خرید نمونه روسی یا اروپایی این تجهیز شده است.
 
حسام سیفی مجد کارشناس و مسئول اجرایی این پروژه نیز گفت: فرسودگی ناحیه پوسته پمپ ها که در اثر جت کردن آب و جوشکاری متعدد جهت بازسازی و استفاده مجدد ایجاد می شودباعث کاهش کارایی این تجهیز          می شود و  طراحی این پمپ ها نیز بگونه ایی است که امکان استفاده از ابزار روز جهت تسریع در تعمیرات و کاهش استهلاک نیروی انسانی وجود ندارد.
وی افزود : در طراحی این پمپ تغییراتی در سیستم روغنکاری یاتاقانهای پمپ و همچنین طرح پیچ های پوسته دادیم که این تغییرات استفاده از ابزارهای پنوماتیکی جهت تعمیرات مورد نیاز این پمپ در آینده را آسان تر         می کند.
شایان ذکر است این بوسترپمپ هم اکنون بروی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ نصب و آماده بهره بردای می باشد.
 
#کانال خبری نیروگاه رامین اهواز
@prrppa
۱۹ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۴۴
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۹۶۴