اخبار

طی عملیات میاندوره ای واحد 3

بهبود عملکرد واحد 305 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز با رسوب زدایی و بهسازی کندانسور

بهبود عملکرد واحد 305 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز با رسوب زدایی و بهسازی کندانسور
اجرای عملیات رسوب زدایی ،تعویض تیوب های مسدود شده و بهسازی کندانسورواحد 305 مگاواتی شماره 3 باعث بهبود عملکرد این واحد تولید برق شده است .

 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :غلامرضا چرخاب ساززاده سرپرست معاونت مهندسی وبرنامه ریزی فنی نیروگاه رامین اظهار داشت : وظیفه کندانسور ایجاد خلاء و یکی از اصلی ترین تجهیزات در سیکل نیروگاهی جهت افزایش تولید و راندمان حرارتی می باشد وتشکیل رسوبات باعث افت راندمان حرارتی بین آب خنک کن گردشی و بخار درحال تقطیر داخل کندانسور می گردد و نهایتاً باعث کاهش خلاء کندانسور و ایجاد محدودیت تولید می شود.
وی گفت: با توجه به تشکیل رسوبات در درون تیوب های کندانسورواحد 3 و همچنین درصد بالای کور شدگی تیوب ها که باعث ایجاد افت فشار سیال آب خنک کن و کاهش سطح خنک کاری در تیوب ها شده بود اقدام به اجرای عملیات رسوب زدایی با استفاده از واترجت و تعویض تیوب های مسدود شده این کندانسور نمودیم . 
چرخاب ساززاده گفت : در این عملیات اقدام به رسوب زدایی ۹۸۰۰ شاخه از لوله های مسیر ورودی A و B با دستگاه واترجت و همچنین تعویض ۲۹۰ شاخه از لوله های مسیر ورودی شاخه A نمودیم. وی افزود: جوشکاری و ترمیم ۱۳ بلت ورودی شاخه A کندانسور و تعویض اکسپنشن همان شاخه از دیگر اقدامات این پروژه بود که باعث بهبود عملکرد این تجهیز در فرآیند تولید انرژی برق شد.
چرخاب ساززاده همچنین تست لوله های های بویلر و تعویض لوله های معیوب ، بازدید از هسته ژنراتور و انجام کارهای پیشگیرانه این تجهیز ، نصب یکدستگاه بوسترپمپ ساخت داخل و جوشکاری و تراشکاری محل یاتاقان شماره یک ایرهیتر با استفاده از پتانسیل داخلی را مهمترین اقدامات فنی در تعمیرات میاندوره ای واحد 3 این نیروگاه عنوان نمود.
۸ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۴
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۹۲۵