اخبار

نیروگاه رامین اهواز موفق به کسب رتبه اول در ساخت قطعات نیروگاهی شد

نیروگاه رامین اهواز موفق به کسب رتبه اول در ساخت قطعات نیروگاهی شد
در ارزیابی سالیانه‌ شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، نیروگاه رامین اهواز موفق به کسب رتبه اول در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی در سال 1402 شد.

به گزارش نیروگاه رامین اهواز، محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به کسب رتبه اول ساخت قطعات نیروگاهی در ارزیابی سالیانه شرکت مادر تخصصی تولید برق گفت: صنعت نیروگاهی یکی از پیچیده ترین و حساس ترین صنایع به شمار می رود و بر همین اساس ساخت تجهیزات و قطعات در نیروگاهها بویژه نیروگاههای بخاری نیازمند دانش فنی و تحقیقات متعددی می باشد تا بتوانند ضمن تحمل فشار و دمای بالا بهترین عملکرد و کارایی را داشته باشند.

حافظی با اشاره به تحقیقات و تعاملات علمی با سازندگان و تامین کنندگان داخلی اظهار داشت : ما همواره سعی نمودیم با تکیه بر دانش ، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان و شرکت های دانش بنیان داخلی بخش عمده ای از تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را از این شرکتها تامین نماییم و بر همین اساس طبق ارزیابی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی موفق به کسب رتبه برتر ساخت قطعات نیروگاهی با توانمندی داخلی و مشارکت شرکتهای  دانش بنیان کشور شدیم.

مدیر عامل نیروگاه رامین افزود: ساخت و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیروگاهی از طریق شرکتهای داخلی و توانمندی متخصصان نیروگاهی یکی از مهمترین رویکردهای ما بمنظور گذر از تحریمها و کاهش اثرات و مشکلات اقتصادی بوده و خرسندیم با این رویکرد ضمن تامین قطعات مورد نیاز خود و تسریع در اجرای عملیات های تعمیراتی در جهت حفظ آمادگی واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و تامین پایدار انرژی حیاتی برق موفق باشیم.

حافظی همچنین گفت: این نیروگاه ضمن تامین بخشی از قطعات مورد نیاز خود از طریق شرکتهای داخلی، بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز خود را در کارگاههای مستقر در نیروگاه رامین مورد ساخت و بهره برداری قرار می دهد که این موضوع نقش مهمی در تسریع عملیات های فنی و تعمیراتی و پایداری تولید برق این نیروگاه داشته است.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور می باشد که نقش مهمی را در پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

۲۱ تیر ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۱۰۸