اخبار

پذیرش مقاله علمی پژوهشی کارشناسان نیروگاه رامین اهواز در دانشگاه تورنتو کانادا

پذیرش مقاله علمی پژوهشی کارشناسان نیروگاه رامین اهواز  در دانشگاه تورنتو کانادا
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، مقاله علمی پژوهشی مهندس میثم باوی و مهندس داریوش بهتری نژاد از کارشناسان نیروگاه رامین اهواز با عنوان “ مروری بر سنتز و کاربرد های اکسید گرافن و تاثیر آن بر جداسازی آلودگی  از پساب نیروگاه رامین اهواز“  در کنفرانس مهندسی شیمی  دانشگاه تورنتو کانادا مورد پذیرش و چاپ قرار گرفت. 

🔹در چکیده این مقاله تخصصی آمده است : 
با توجه به خواص منحصر به فرد اکسید گرافیت و اکسید گرافن (GO) در ساخت غشاء، این ماده تبدیل به یکی از مواد امیدوار کننده و حیاتی در دنیا شده است که به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. اکسید گرافن نه تنها یک پیش ماده اصلی برای سنتز از گرافن حرارتی یا شیمیایی میباشد بلکه به عنوان عامل اصلی در ترکیبات کامپوزیتی بوده است. محققان خواص زیادی من جمله ترکیبات  پزشکی ، نوری، الکترونیکی و شیمیایی منحصر به فرد اکسید گرافن را برای برنامه های مختلف تولید و در صنعت نشان داده اند. در این بررسی ، ما بر ساختار و خواص GO تمرکز و روشهای سنتز و توسعه GO در صنعت را بازگو و مورد بررسی قرار میدهیم.  همچنین  استفاده از برنامه های کاربردی زیست محیطی، برنامه های پزشکی و بیولوژیکی، غشاهای مستقل و سیستم های کامپوزیتی را توصیف می کنیم. در نهایت با توجه به اکسید گرافن سنتز شده ، اثر بخشی این ترکیب را بر روی حذف و جداسازی آلودگی از پساب نیروگاه رامین مورد بررسی قرار داده ایم.

🔻گفتنی است این کنفرانس با حضور بیش از ۳۵ کشور اروپایی و آمریکایی و شرکت های دانش بیان از سراسر دنیا در شهر تورنتو کانادا برگزار ، و همچنین این مقاله توسط پروفسور نینگ یان از استادان برجسته دانشکده مهندسی دانشگاه تورنو کانادا مورد تقدیر واقع و دعوت به ارائه گردیده است.
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۸
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۴