اخبار

افزایش آمادگی تولید برق نیروگاه رامین اهواز با طراحی و ساخت سکوی شناور

افزایش آمادگی تولید برق نیروگاه رامین اهواز با طراحی و ساخت سکوی شناور
با اجرای این پروژه سطح آمادگی نیروگاه رامین جهت تولید پایدار انرژی برق در تابستان 1403 افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت : تامین پایدار آب مورد نیاز واحدهای تولید برق این نیروگاه بخاری بمنظور تولید انرژی حیاتی برق یکی از مهمترین محورهای فعالیت این نیروگاه است .
حافظی اظهار داشت: کاهش سطح کیفی و کمی رودخانه کارون تاثیرات مخربی بر روند تامین آب مورد نیاز واحدهای نیروگاه ، بروز چالشهای فنی ، فرسودگی تجهیزات و تحمیل هزینه های هنگفت تعمیرات ، صرف هزینه های زیاد برای خرید مواد شیمیایی و نهایتا کاهش سطح تولید برق در این نیروگاه شده است.
وی افزود: بر همین اساس اقدام به طراحی و ساخت سکوی شناور در ساحل رودخانه کارون نمودیم که این اقدام باعث افزایش استحصال و انتقال آب از 400 مترمکعب برساعت به 1200 مترمکعب شد. 
مدیرعامل نیروگاه رامین مهمترین آثار اجرای این پروژه را تامین پایدار آب جبرانی مورد نیاز واحدهای نیروگاهی و پایداری تولید برق و شبکه سراسری عنوان نمود.
بهمن شریفی کیا کارشناس فنی تعمیرات تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین و مجری این پروژه نیز گفت: با توجه به فرسودگی و عدم کارایی تجهیزات قدیمی نیروگاه رامین جهت استحصال آب از رودخانه کارون اقدام به طراحی و ساخت سکوی شناور با کارآیی و قابلیت بالاتری نمودیم.
وی با اشاره به افزایش 800 مترمکعبی توان استحصال آب از طریق این سکو ، مهمترین اقدامات جهت اجرای این پروژه را تامین متریال مورد نیاز از قطعات بلااستفاده در نیروگاه ، خرید تجهیزات فنی پمپها و ایجاد مسیر استقرار جرثقیل 100 تنی در ساحل کارون، انتقال سکوی بتونی قدیمی ، انتقال تجهیزات فرسوده ، لایروبی محل استقرار سکوی جدید و نصب الکتروپمپها عنوان نمود.
شریفی کیا با اشاره به صرفه جویی 800 میلیون تومانی هزینه اجرای این پروژه توسط گروه تعمیرات تاسیسات ساحلی  نیروگاه را یک میلیارد تومان عنوان نمود.  
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
۴ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۱۳۱