اخبار

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان مطرح کرد؛

کاهش خاموشی ها در خوزستان باافزایش تولید برق نیروگاه رامین اهواز محقق شد

کاهش خاموشی ها در خوزستان باافزایش تولید برق نیروگاه رامین اهواز محقق شد
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، مرتضی شرف الدین شیرازی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با حضور در نیروگاه رامین ضمن بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه مهمترین عامل کاهش خاموشی های برق استان خوزستان در تابستان سال جاری را افزایش ۴۰۰ مگاواتی تولید برق نیروگاه رامین اهواز عنوان نمود.
وی ضمن تقدیر از همه تلاشگران نیروگاه رامین، مهمترین مزیت این نیروگاه را تخصص ، تجربه و انگیزه بالای کارکنان آن در خدمت رسانی به مردم برشمرد.
شیرازی با بررسی الزامات مورد نیاز صنعت برق برای گذر مطلوب از تابستان سال آینده خواستار توجه بیش از پیش به امر آموزشهای تخصصی کارکنان و همکاری نزدیک همه بخشها در جهت رسیدن به یک شناخت و فهم مشترک برای رفع مشکلات صنعت برق اشاره کرد و افزود: تمام تلاش این است که اقدامات اصلاحی در ایام باقیمانده قبل تابستان انجام گیرد تا با آمادگی کامل وارد تابستان شویم.
وی رفع موانع تولید برق در استان را از اولویت های مسئولان بویژه مجموعه استانداری خوزستان دانست و اظهار امیدواری نمود با همفکری و همپوشانی فعالیت ها بتوانیم گام های مهمی در جهت خدمت رسانی به مردم و توسعه استان برداریم.
محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین نیز ضمن تقدیر از توجه مجموعه استانداری خوزستان به صنعت برق بویژه نیروگاه رامین به ارائه گزارشی از روند رو به رشد تولید برق و بومی سازی قطعات نیروگاهی بدست توانمند  تلاشگران این نیروگاه پرداخت و گفت: با توجه به بارش های اندک باران در امسال و کمبود آب در فصل تابستان سال آینده کارشناسان این نیروگاه اقدام به طرح ریزی و ساخت سکوی شناور و نصب پمپهای شناور در تاسیسات ساحلی کارون جهت رفع مشکل احتمالی در فصل تابستان آینده نمودند.
حافظی تولید برق این نیروگاه طی ۱۱ ماهه سال جاری را ۷ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۹۱ مگاوات ساعت عنوان نمود و اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲ و رفع محدودیت سایر واحد‌های تولیدی را مهمترین برنامه عملیاتی این نیروگاه جهت تقویت سطح آمادگی برای تولید پایدار انرژی برق در تابستان و پیک برق ۱۴۰۳ عنوان نمود.
وی تسریع احداث پروژه نیمه تمام فازهای ۷و۸ تحت عنوان نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس را سبب افزایش ۹۰۰ مگاواتی تولید برق در استان دانست و افزود با شروع کار ساخت این واحدها اشتغالزایی برای حدود ۳۰۰ نفر از مردم بویژه جوانان بومی منطقه باوی ایجاد خواهد شد.
گفتنی است نیروگاه حرارتی رامین با ۶ واحد تولیدی نقش بسزایی را در تولید برق و پایداری شبکه سراسری کشور ایفا می کند .
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۲۰:۱۶
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۸۸