اخبار

روایت خدمت در دولت کار و فعالیت;

افزایش ۴۰۰ مگاواتی توان تولید نیروگاه رامین در دولت سیزدهم

افزایش ۴۰۰ مگاواتی توان تولید نیروگاه رامین در دولت سیزدهم

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، محسن حافظی با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه از ابتدای دولت سیزدهم توانسته است 22 میلیون و 398 هزار مگاوات ساعت برق تولید کند.
وی با اشاره به نقش حیاتی این نیروگاه در شبکه سراسری برق کشور، اظهار داشت: تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان و رفع چالش‌های فنی نیروگاه جهت تقویت سطح تولید این انرژی طی دو سال اخیر مهمترین رویکرد ما بوده و توانسته‌ایم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پنج واحد نیروگاه با مجموع ظرفیت یک هزار و 500 مگاوات ساعت را مورد تعمیرات اساسی قرار داده و با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اجرای 45 عملیات فنی و تعمیراتی جهت رفع محدودیت های تولیدی را از دیگر اقدامات شاخص این نیروگاه برشمرد و گفت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم 16 هزار و 100 قطعه در این نیروگاه ساخته و تعداد 7 هزار و 900 قطعه نیز مورد بازسازی قرار گرفته است
.

حافظی افزود: مجموع قطعاتی که مورد ساخت و بازسازی قرار داده شدند 24 هزار قطعه بوده که این اقدام ضمن گذر از تحریم‌های بین‌المللی، خودکفایی ملی و کاهش هزینه تامین از بازارهای خارجی و داخلی، موجب تسریع در اجرای عملیات‌های فنی و تعمیرات واحد‌های تولیدی و تقویت سطح تولید این نیروگاه شد.

وی گفت : در تابستان و پیک مصرف برق سال 1402 نیز توانستیم با اقدامات فنی و مهندسی و پروژه های تعمیراتی   و همچنین بهره برداری مطلوب از واحدهای نیروگاهی شاهد افزایش 400 مگاواتی تولید برق نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم که این موضوع ضمن تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان شاهد پایداری شبکه  سراسری برق کشور بوده ایم.
نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند
.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۱۳۷