اخبار

از بین ۲۷ کشور شرکت کننده

مقاله کارشناسان نیروگاه رامین رتبه برتر را کسب نمود

مقاله کارشناسان نیروگاه رامین رتبه برتر را کسب نمود
در سومین کنفرانس بین المللی تفکر سیستمی در عمل که در دانشگاه دولتی فردوسی مشهد برگزار شد مقاله کارشناسان نیروگاه رامین بعنوان مقاله برتر انتخاب شد.

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، در سومین کنفرانس بین المللی تفکر سیستمی در عمل که در دانشگاه دولتی فردوسی مشهد برگزار شد مقاله کارشناسان نیروگاه رامین از بین مقالات ۲۷ کشور و تعداد ۳۲۶ مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنفرانس بعنوان مقاله برتر انتخاب شد.

مهندس میثم باوی و مهندس محمد احسانی پور با ارائه مقاله ای تحت عنوان ((مطالعه ، شبیه سازی و ارزیابی سیستماتیک آلودگی های محیط زیست نیروگاه رامین اهواز)) توانستند از بین ۳۲۶ مقاله ارسالی ، مقاله خود را در جایگاه ۵ مقاله برتر این کنفرانس ثبت و در مجله علمی منتشر نمایند. 

🔍 در چکیده این مقاله آمده است: ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) و همچنین استقرار سیستم های مدیریت زیست محیطی (EMS) به سازمان ها در جهت شناسایی ، ارزیابی و مدیریت اثرات زیست محیطی در اجرای طرح های عمرانی/صنعتی کمک نموده و در افزایش عملکرد کلی زیست محیطی تاثیر به سزایی ایفا می کنند. در جهت اطمینان از استفاده موثر و کارا از این دو ابزار زیست محیطی مهم ضروری است که ضمن هماهنگی و ارتباط مستمر آنها و شناخت نقاط ارتباطی آنها با یکدیگر بتوان آنها را در بهره برداری و یا توسعه  شرایط مختلف عملیاتی بصورت تلفیقی و همزمان مورد بررسی و استفاده قرار داد. بهره گیری توأمان از این دو ابزار موجب کاهش هرچه بیشتر جنبه های بارز زیست محیطی و بهینه سازی سیستم مدیریت می شود و به این صنعت ها در تحقق اهدافش یاری می رساند. بویلر یکی از مهمترین و در ضمن آسیب پذیرترین قسمتهای یک نیروگاه می باشد که وظیفه آن تولید بخار برای به حرکت در آوردن توربینها میباشد. جهت افزایش راندمان حرارتی در نیروگاه بایستی از هدرروی حرارت در محفظه احتراق بویلرها جلوگیری کرد و به صورت همزمان پارامترهای آلاینده محیط زیست مانند NOX و CO کنترل گردد. عدم کنترل پارامترهای آلاینده محیط زیستی باعث افزایش مصرف سوخت ، پارگی واتروالها وسوپرهیترها و درنتیجه از مدار خارج شدن یک واحد نیروگاه میشود که خسارتهای اقتصادی زیادی به نیروگاهها و محیط زیست وارد میکند. در این تحقیق سعی شده است که همزمان با مدلسازی مشعل بویلر نیروگاه رامین اهواز پارامترهای محیط زیستی خروجی محفظه احتراق بررسی شود و تأثیر آن در شکل شعله و راندمان حرارتی بویلر و همچنین میزان آلاینده های CO و Nox را در اثر تغییر در شرایط بهره برداری (اعمال هوای اضافی به کوره – تغییر در دبی هوای ورودی – تغییر در دبی هوای خروجی) مورد اندازه گیری و پایش قرار گرفته است. نتایج کار و محاسبه فاکتور انتشار  بدین شکل است که با کنترل سطح اکسیژن ، تنظیم نمودن مسیرهای سوخت به مشعل ، میزان جریان در  مسیرهای سوخت ، اندازه گیری و کنترل جریان هوای اولیه و هوای دمنده ها ، کنترل دقیق نسبت هوا به سوخت کنترل ، نوسان مکانیکی مشعلها و دمپرها ، کیفیت سوخت مصرفی، میزان تولید آلاینده را تخمین زده و میتوان برنامه ریزی موثری برای کاهش تولید آلاینده ها داشت.

گفتنی است برخی از داوران علمی این برنامه، دکتر میثم لطیفی معاون رئیس جمهور در امور منابع انسانی ، دکتر مهرگان معاون اجرایی رئیس جمهور در پارک علم و فناوری و دکتر محمد جلالی از دانشگاه هاروارد بوده اند.

۱۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۰۲