اخبار

در 8 ماهه سال 1402 تحقق یافت؛

تولید بیش از 5 میلیون 800 مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز

تولید بیش از 5 میلیون 800 مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز
نیروگاه رامین اهواز توانست تولید انرژی برق طی 8 ماهه سال جاری خود را به 5 میلیون و 849 هزار و 862 مگاوات ساعت برساند

   

به‌گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان اظهار داشت:این نیروگاه طی 8 ماهه سال جاری توانست 5 میلیون و849 هزار و862 مگاوات ساعت انرژی برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور منتقل کند.

حافظی گفت : بهره‌برداری و نگهداری از واحدهای نیروگاه رامین دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور است و این موضوع با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و مصرف بالای این انرژی حیاتی در استان خوزستان نقش موثر و حساس این مجموعه را بیش از پیش حائز اهمیت می‌کند.

وی افزود: تعمیرات پیشگیرانه، اصلاحات فنی در ساختار تجهیزات و فرآیندهای بهره‌برداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ما به‌منظور تقویت و بهبود عملکرد واحدهای نیروگاهی بوده و با توجه به کاهش مصرف انرژی برق در فصل پائیز و زمستان، از این فرصت جهت خروج واحدهای تولیدی از مدار ، رفع محدودیت‌های تولید و تعمیرات فنی واحدهای نیروگاه استفاده نمودیم  تا با آمادگی بهتری جهت تولید پایدار انرژی برق در تابستان آتی داشته باشیم.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی ، بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۱۸۲