اخبار

گامی دیگر در صنعت نیروگاهی کشور;

خودکفایی نیروگاه رامین در تامین و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری صنعتی

خودکفایی نیروگاه رامین در تامین و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری صنعتی
متخصصان نیروگاه رامین علاوه بر افزایش تولید برق تابستانه امسال ، در سنگر پشتیبانی نرم افزاری نیز موفق به طراحی و برنامه نویسی و اجرای سیستم جامع نگهداری و تعمیرات نیروگاهی شدند.

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، متخصصان گروه فناوری اطلاعات نیروگاه رامین موفق شدند پس از تحلیل نیازمندی های نرم افزاری، سیستم جامع نگهداری و تعمیراتی نیروگاه را طراحی و برنامه نویسی نموده و پس از تست نهایی مورد بهره برداری قرار دهند.

 سعید صالحی مسؤل اداره فناوری اطلاعات نیروگاه رامین اهمیت این سیستم طراحی شده را مدیریت درخواست های تعمیراتی تجهیزات فنی نیروگاه ذکر نمود و افزود: این سیستم در گذشته توسط شرکت های نرم افزاری نصب شده و پشتیبانی می شد و بروز رسانی و پشتیبانی آن با صرف هزینه های هنگفت برای نیروگاه همراه بود که با طراحی و نصب این سیستم توسط کارشناسان توانمند فناوری اطلاعات نیروگاه علاوه بر امن شدن فضای اطلاعات فنی ، مشکلات نرم افزاری و بروز رسانی آن  بدون کمترین هزینه و زمان صورت می گیرد. 

 محمد گل پور کارشناس تحلیل گر و برنامه نویس ارشد این سیستم، مدیریت شفاف امور مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات نیروگاه به واسطه ایجاد داشبورد های مدیریتی، برقراری یکپارچگی با سیستم ها و فرآیندهای دیگر، امکان توسعه سریع و رایگان را مهمترین مزیت این طرح عنوان نمود. 

وی اجرای این پروژه را حاصل یک کار گروهی که با مشارکت همکاران بخش IT بویژه میلاد تور از متخصصان این عرصه و نیز امور تعمیرات و بهره برداری دانست و افزود: با اجرای این سیستم  بالغ بر 7 میلیارد ریال صرفه جویی در خرید نرم افزاری و بطور میانگین سالانه بین 4 تا 5 میلیارد ریال در پشتیبانی و رفع مشکلات نرم افزاری صرفه جویی صورت گرفته است. 

شایان ذکر است برخی سیستم هایی که با سیستم جدید یکپارچه شده و قبلا توسط ایشان و گروه فناوری اطلاعات برنامه نویسی شده اند عبارتند از سیستم یکپارچه زنجیره تامین (انبار و تدارکات)، سیستم قرارداد، فرآیند ساخت داخل، فرآیند اسناد فنی، فرآیند ایزولاسیون، مدیریت پروژه،‌ سیستم عملیاتی نیروگاه و سیستم مصوبات و بسیاری فرآیند های دیگر که از ابتدای راه اندازی تا کنون بیش از 50 میلیارد ریال برای نیروگاه صرفه اقتصادی داشته اند.

۱۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۵:۳۸
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۱۷۲