اخبار

همزمان با آغاز فصل تابستان وپیک مصرف برق

جدال۶ توربین نیروگاه رامین اهواز با گرمای طاقت‌فرسای خوزستان

جدال۶ توربین نیروگاه رامین اهواز با گرمای طاقت‌فرسای خوزستان
تلاشگران نیروگاه رامین اهواز با انجام تعمیرات اساسی و میان دوره ای توانستند هر ۶ واحد تولید برق خود را در مدار تولید قرار دهند تا این نیروگاه با تولید حدود ۱۴۰۰ مگاوات ساعت به مصاف تابستان طاقت‌فرسای خوزستان و پیک مصرف برق ۱۴۰۲ برود.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت : نیروگاههای حرارتی حدود ۹۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند و نیروگاه حرارتی رامین اهواز نیز بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم وصنایع استان خوزستان ایفا می‌کند.
 
حافظی گفت : گرمای بیش از حد استان خوزستان ، شرایط اقلیمی و استقرار صنایع  بزرگی همچون نفت ، فولاد ، پتروشیمی در این منطقه باعث گردید که استان خوزستان پس از استان تهران دومین استان پر مصرف انرژی برق شناخته شود که این موضوع بر اهمیت پایداری تولید برق این نیروگاه افزوده است .
مدیر عامل نیروگاه رامین اظهار داشت : حیات مناطق گرمسیری وابستگی شدیدی به انرژی برق دارد و ما نیز همواره سعی نمودیم همه تلاش و همت خود را درجهت تولید این انرژی بکار ببریم تا بتوانیم شاهد آسایش مردم و پویایی صنایع و سایر دستگاههای خدمت رسان به مردم استان باشیم.
حافظی افزود : اجرای تعمیرات اساسی و میان دوره ای واحدهای تولیدی و رفع محدودیتهای تولید واحد‌های نیروگاهی از مهمترین برنامه های عملیاتی ما طی ماههای گذشته بود که باعزم و تلاش متخصصان نیروگاه توانستیم تا پیش از فصل  تابستان هر ۶ واحد تولیدی این نیرگاه را در مدار تولید قرار دهیم.
مدیرعامل نیروگاه رامین به قدمت ۴۳ ساله، تولید مستمر و فرسودگی تجهیزات واحد‌های این نیروگاه اشاره نمود و ضمن تقدیر از تلاش و عزم جدی متخصصان نیروگاه در رفع چالشهای فنی، اجرای فرآیند بهره برداری و خدمات پشتیبانی گفت : هم اکنون حدود ۱۴۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق بصورت لحظه ای تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌کنیم و امیدواریم تا پایان فصل تابستان شاهد بهبود و پایداری تولید درشبکه برق کشور باشیم.
وی همکاری مردم ، صنایع وادارات کشور باصنعت برق و مصرف بهینه این انرژی را مهم وحساس دانست و گفت : فرایند تولید ، انتقال و توزیع انرژی برق با مشارکت عمومی مردم وصنایع جلوه بهتری خواهد داشت که باعث افزایش روحیه کارکنان صنعت برق وحفظ منابع و سرمایه های کشور عزیزمان می شود و امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته شاهد تابستانی توام با آسایش و بدون خاموشی برای مردم عزیز باشیم.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
۱۱ تیر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۶۵