اخبار

سردار حاج سعید قاسمی:

تاریخ نگاری و تحلیل روزهای ابتدایی انقلاب و دفاع مقدس نیازمند بازنگری است

تاریخ نگاری و تحلیل روزهای ابتدایی انقلاب و دفاع مقدس نیازمند بازنگری است
رویدادهای ابتدایی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ، نیازمند تحلیل و تاریخ نگاری های دقیق است که می تواند باعث ارتقای سطح آگاهی مردم از شرایط سخت آن دوران شود.

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز؛ به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم بصیرتی و خاطره گویی با حضور  سردار حاج سعید قاسمی فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۲۷ و عملیات بیت المقدس در دوران دفاع مقدس در نیروگاه رامین برگزار شد. 

در ابتدای این برنامه که با حضور  مدیران و کارکنان نیروگاه رامین برگزار شد حجت الاسلام آلبوشوکه امام جمعه شهر ملاثانی با اشاره به دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر، به تبیین جایگاه جهاد و ایثار و شهادت در اسلام پرداختند و عزت و سربلندی ایران اسلامی را مدیون ایثار و فداکاری فرزندان این سرزمین در طول سالهای دفاع مقدس برشمرد.

در بخش دیگر این مراسم ، سردارحاج سعید قاسمی ضمن بیان خاطرات خود از وقایع اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به تبیین جایگاه دیپلماتیک و تعیین کننده ایران پس از انقلاب اسلامی در جهان پرداخت و اقتدار و عزت کشورمان در جهان امروز را حاصل نگرش و تفکر انقلابی دانست.

سردار سعید قاسمی با اشاره به دستورات الهی و ایدئولوژی اسلام در تدوین نقشه راه کشورمان، تفکر و دوراندیشی امام خمینی(ره) بر لزوم شکستن سیاست دو قطبی بودن جهان  را ، نمونه ای بی نظیر در دنیای اسلام بمنظور بدست آوردن جایگاه شایسته مسلمانان در این دنیا برشمرد و افزود: کشورهای استکباری جهت انحراف انقلاب اسلامی و مبارزه با آن در اوایل انقلاب اقدامات زیادی از جمله ترور نیروهای شاخص انقلابی توسط گروهک های منافق، کودتای نظامی و تجزیه کشور را در دستور کار خود قرار دادند که با رهنمودهای حکیمانه امام راحل نتوانستد نقشه های شوم خود را نهایی کنند.

قاسمی دو سال ابتدایی انقلاب اسلامی و بروز جنگ تحمیلی میان ایران و عراق را یک هجوم همه جانبه و به نوعی جنگ جهانی سوم بود که کشورهای استکباری بر علیه یک کشورمان برپا کردند که مقاومت ما با دستهای خالی تمام معادلات آنها را برهم زد.

سردار قاسمی بر لزوم مستندسازی و تاریخ نگاری بر اساس واقعیت ها در ایام ابتدایی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس جهت آگاهی بیشتر مردم بویژه نسل جوان تاکید نمود و اظهار امیدواری نمود شاهد پردازش و بررسی بیشتر این ایام تاریخی در سطح جامعه باشیم.

وی گفت: گذر عزتمند از این جنگ و دفاع از کشورمان را نقطه عطف و آغاز فصل جدیدی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران باید قلمداد کنیم که می توانیم با پردازش صحیح و انتقال این دستاوردها و تجارب در جهت پرورش روحیه ایثار و فداکاری در میان نسل جوان گام برداریم.

سردار قاسمی همچنین تداوم یافتن حرکت استکبار پس از جنگ تحمیلی  با ایجاد تحریمهای اقتصادی را از دیگر فشارهای آنها در جهت زمین زدن ایران اسلامی ذکر نمود.

فرمانده قرارگاه جهادی مهندسی حاج احمد متوسلیان ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه را از حرکتهای دشمن جهت بی ثباتی منطقه و اجرای سیاست‌های های شوم این کشورها دانست که با حضور پررنگ نیروهای انقلاب در قالب مدافعان حرم این حرکت دشمن نیز ناکام مانده است.

وی با ذکر خاطرات خود و تشریح عملیات بیت‌المقدس به جایگاه ارزشمند تفکر و روحیه انقلابی در گذر از چالشها و موانع موفقیت پرداخت و اظهار داشت: اتحاد و همدلی نیروهای مردمی و نظامی با رهبری امام خمینی (ره) و حاکمیت روحیه معنوی در دوران دفاع مقدس رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بویژه آزاد سازی خرمشهر بود.

وی بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری تحت عنوان « خرمشهر ها در پیش داریم» را سرفصلی جهت اندیشه و تحلیل موضوعات روز کشورمان دانست و نفوذ دستگاهها و عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای غرب در کشور را از مهمترین چالشهای روز کشورمان برشمرد و اظهار امیدواری نمود تا با آموزش و تحلیل مبتنی بر واقعیت ها شاهد بهبود سطح آگاهی و آمادگی مردم بویژه نسل جوان جهت  مواجهه با تهدیدات و گذر چالشها باشیم.  

قاسمی تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و تداوم روحیه انقلابی در صنایع و خدمت رسانی به مردم را خط مش همه آحاد جامعه بویژه تلاشگران صنعت برق دانست و با اشاره به ایثار و تلاش متخصصان نیروگاه رامین اهواز، تولید انرژی حیاتی برق و تامین آسایش مردم در شرایط سخت اقتصادی را مورد تقدیر و تجلیل قرار داد.

لازم بذکر است سردار حاج سعید قاسمی هم اکنون فرمانده قرارگاه جهادی مهندسی حاج احمد متوسلیان است و طی سالهای اخیر نیز با حضور در مناطق محروم و آسیب دیده خوزستان نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و توسعه زیرساخت‌های این مناطق دارد.

 

 

۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۲۸
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۱۷