اخبار

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در نیروگاه رامین :

مردم ؛ بانیان اصلی بازسازی عتبات عالیات هستند

مردم ؛ بانیان اصلی بازسازی عتبات عالیات هستند

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، نشست بصیرتی «جهاد تبیین» با حضور و سخنرانی حجت الاسلام سید محمود موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در نمازخانه نیروگاه رامین برگزار شد. 

حجت الاسلام موسوی به اهمیت توجه به مبداء هستی و نقش دین مداری در تمام ابعاد زندگی انسانها اشاره کرد و گفت: راه نجات بشریت متصل شدن به سرچشمه هستی است و تنها این راه است که مقدمه  برای صعود و فتح  قله تمام ابعاد معنوی ، اجتماعی و علمی بشریت را در بر دارد.   

موسوی ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رجب با بیان اینکه این ماه، ماه خدا و ماه نزول رحمت بی اندازه الهی است گفت : مسلمانان لحظه‌شماری می‌کنند تا با ورود به ماه رجب و بهره‌مندی از برکات آن، به درک فیوضات ماه عظیم شعبان و در ادامه به ضیافت الهی در ماه رمضان برسند .

رئیس ستاد عتبات عالیات در بخش دیگر سخنان خود به نقش دیرینه ایرانیان در ساخت و مرمت حرم امامان معصوم و نیز حضور زائران در ایام سال به عتبات عالیات در گذشته اشاره کرد و افزود : در مقاطعی از زمانها متاسفانه اجازه حضور زائران برای زیارت و همچنین متخصصین ایرانی جهت مرمت و بازسازی داده نشده بود که اینها موجب ایجاد غبار غربت و خلوتی این اماکن مقدس شده بود ولی پس از سقوط رژیم بعثی عراق این فضا دوباره مهیا شد که دلدادگان ائمه معصومین بتوانند با حضور در عتبات عالیات از این فضاهای معنوی بهره مند شوند.

موسوی گفت: با توجه به سیل حضور مشتاقان و نیاز به خدمت رسانی به آنها، ستادی تحت عنوان ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد که علاوه بر بازسازی حرم ها اقدام به توسعه فضاها جهت سهولت بهره مندی زائران گردید.

وی منابع مالی این ستاد جهت بازسازی و توسعه عتبات عالیات را کاملا مردمی و بدون کمک دولت ها ذکر کرد و افزود: نیروی کار متخصص و کارگران همه از  ایران و بطور خودجوش هستند و همچنین مصالح مورد نیاز در ساخت و بازسازی عتبات عالیات از داخل ایران توسط نذورات ، هدایا و کمکهایی که مردم اهداء میکنند تامین می شود که در واقع این هم کمکی به رشد تولید در کشورمان می شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات تمام این موارد را بمنظور خدمت رسانی مطلوب به زوار ایرانی ذکر نمود که در حال حاضر برخی از صحن های جدید ساخته شده و آماده خدمت رسانی به زائران می باشد و برخی دیگر در حال ساخت می باشد که در آینده با ارسال نذورات مردمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حجت الاسلام موسوی کمک های مردمی حتی به اندازه یک آجر را ذخیره و پس انداز و توشه ای گرانبها برای مردم برشمرد و گفت : تا قیام قیامت که زائران در این صحن ها به ذکر و عبادت می پردازند شما که کمک میکنید در ثواب زیارت و عبادتشان شریک هستید. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از نقش ویژه نیروگاه رامین در خدمت رسانی به زوار و مدیریت اجرایی و هماهنگی این مجموعه صنعتی در آماده سازی و برپایی موکب های اربعین حسینی در مرز شلمچه و چزابه در سالهای گذشته و نیز ارسال نذورات کارکنان دلداده ائمه معصومین در این نیروگاه بمنظور بازسازی و توسعه عتبات عالیات را برجسته برشمرد و از تلاش های این عزیزان تقدیر و تشکر نمود.

در بخش دیگری از این مراسم بمناسبت میلاد باسعادت امام محمد باقر(ع) مراسم مولودی خوانی و پذیرایی از نمازگزاران برگزار شد.

۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۵۹
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۱۱