اخبار

مقاله

ارائه مقاله کارشناس نیروگاه رامین اهواز در اولین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند

ارائه مقاله کارشناس نیروگاه رامین اهواز در اولین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند
مقاله تخصصی مهندس محمدرضا قدسی کارشناس نیروگاه رامین اهواز در اولین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند در مجتمع آموزش عالی لارستان استان فارس ارائه شد که مورد استقبال داوران و پژوهشگران قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : مقاله تخصصی مهندس محمدرضا قدسی کارشناس نیروگاه رامین اهواز با عنوان " ارسال اطلاعات نیروگاه ها با استفاده از مدلاسیون کلیدزنی تغییر ‏فرکانس ‏‎(FSK)‎‏  ‏به مراکز ‏دیسپاچینگ، توسط ‏RTU‏ "در اولین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند در مجتمع آموزش عالی لارستان استان فارس ارائه شد.
در چکیده این مقاله تخصصی آمده است :
نیروگاه ها همواره در فواصل دور نسبت به یکدیگر قرار دارند و عملیات نظارت و جمع آوری و انتقال ‏اطلاعات به مراکز دیسپاچینگ به خصوص در شبکه های هوشمند، امری چالش برانگیز می باشد. ‏در صورت دریافت اطلاعات از این مراکز و رویت پذیری آن ها، کاهش تعمیر و نگهداری، ‏بهره برداری مطمئن و کاهش سایر هزینه ها حاصل می گردد. سیستم کنترل نظارت و جمع آوری اطلاعات ‏‏(‏SCADA‏) برای نظارت و کنترل نیروگاه ها و پست های برق معمولا از لحاظ جغرافیایی گسترده بوده، ‏لذا با نصب واحدهای پایانه راه دور(‏RTU‏) با زیرساخت های ارتباطی امن و مناسب بر روی شبکه PLC، جمع آوری اطلاعات را ‏در زمان واقعی از تمام نیروگاه های سراسر کشور گرفته و در سریعترین زمان ممکن به دیسپاچینگ ملی ‏ارسال می نمایند. در این مقاله یک نمونه واقعی سیستم مورد مطالعه به صورت کامل معرفی شده و نحوه ارسال اطلاعات نیروگاه ها با استفاده از مدلاسیون کلیدزنی تغییر ‏فرکانس ‏FSK)‎‏)‏ به مراکز دیسپاچینگ، توسط واحد ‏پایانه راه دور (‏RTU‏) در بستر سیستم های ‏SCADA‏ ابزاردقیق، در نرم افزار ‏MATLAB‏ شبیه سازی شده که  نتایج بدست آمده، حاکی از عملکرد مطلوب سیستم مدولاسیون و ‏دمدولاسیون داده ها و دریافت اطلاعات به صورت صحیح می باشد.
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۸:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۵۵۸