اخبار

مقاله

ارائه مقاله کارشناسان نیروگاه رامین اهواز در سومین کنفرانس بین المللی شیمی

ارائه مقاله کارشناسان نیروگاه رامین اهواز در سومین کنفرانس بین المللی شیمی

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: در سومین کنفرانس شیمی و مهندسی شیمی که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد مقاله کارشناسان این نیروگاه تحت عنوان «تأثیر فرایند الکتروکواگالسیون در کاهش سختی و حذف تاری در سیکل آب خنک کن نیروگاه رامین اهواز» که حاصل تحقیقات فنی مهندس محمد احسانی پور ، میثم باوی، عمار احمدی وفا بود ارائه و مورد استقبال داوران این کنفرانس واقع گردید.

محمد احسانی پور مدیر شیمی فاز ۱ و۲ نیروگاه رامین با اشاره به نقش حیاتی فرآیندهای شیمیایی بر روند تامین آب باکیفیت جهت واحد‌های تولید برق این نیروگاه ، مقاله ارائه شده را حاصل یک تحقیقات گروهی برشمرد و اظهار امیدواری نمود با تکیه بر دانش و تجربه همکاران خود شاهد بهبود کیفیت و روند تصفیه آب استحصالی از رودخانه کارون به واحد‌های نیروگاهی باشیم.

در چکیده این مقاله آمده است:

آب به عنوان ماده حیاتی در زندگی بشر می باشد و تأمین آن با کیفیت موردنیاز جهت مصارف صنعتی همواره با مشکلاتی از قبیل افزایش سختی در طول پروسه انتقال حرارت ، افزایش تغلیظ ،افزایش تاری و نهایتا ایجاد رسوب سخت کربناتی در سطوح حرارتی می شود . این تحقیق به صورت یک مطالعه تجربی در مقیاس آزمایشگاهی، با استفاده از یک مخزن شیشه ای با حجم Lit 2 حاوی 4 عدد الکترود صفحه ای از جنس آلومینیوم انجام شد و درصد حذف سختی و کدورت )تاری( سیکل آب خنک کن نیروگاه در گستره پتانسیل 6 ،11 ،14 ولت و در زمانهای واکنش 12 ،42 ،62 دقیقه و در pH 5 ، 7 و 12 بررسی و تعیین مقدار گردید و مشخص گردید. بیشترین میزان حذف سختی و تاری در اختلاف پتانسیل v ~24 و  مدت زمان واکنش min 60 با راندمان %88.5  برای سختی و %93.8 برای تاری در 10=PH بدست آمد. این  بررسی نشان میدهد که استفاده از الکترودهای صفحه ای آلومینیومی، میتواند روش مناسبی در حذف سختی و کدورت )تاری( در محیط آبی در نیروگاه ها باشد.

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۶۲