اخبار

در سال 1400 محقق شد

تولید بیش از 9 میلیون و 300 هزار مگاوات انرژی برق توسط نیروگاه رامین اهواز

تولید بیش از 9 میلیون و 300 هزار مگاوات انرژی برق توسط نیروگاه رامین اهواز
این نیروگاه بخاری توانست در سال گذشته 9 میلیون 361 هزار و 410 مگاوات ساعت انرژی برق را تولید کند که این میزان نسبت به سال 1399 حدود 4 درصد افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: خلیل محمدی مدیرعامل  نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: تولید انرژی برق توسط نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور از پایداری و استمرار بیشتری برخوردار هستند که این موضوع بر استهلاک تجهیزات و قطعات این نیروگاه ها می‌افزاید.
وی گفت: نیروگاه بخاری رامین اهواز با فعالیت ۴۱ ساله خود یکی از مهمترین مراکز صنعتی جنوب غرب ایران محسوب می شود که توانسته است با تولید این انرژی حیاتی نقش مهمی در ایجاد سایر زیرساخت ها و خدمت رسانی به مردم ایفا کند.
محمدی گفت: تحریم‌ها و چالشهای اقتصادی مهمترین دغدغه های ما در نگهداری و بهره برداری از واحد‌های نیروگاهی طی سالهای اخیر بوده اما این موضوع هرگز نتوانست در اراده و عزم جدی متخصصان این نیروگاه بمنظور تولید برق و خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد کند.
محمدی اعتماد و حمایت از خلاقیت و دانش ارزشمند متخصصان نیروگاه در اجرای طرحهای تعمیراتی، تمرکز بر بهره برداری اصولی از واحدها و ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات در کارگاههای مستقر در نیروگاه را مهمترین اقدام عملی در جهت گذر از این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دانست.
وی ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان این مجموعه بزرگ گفت: در سال گذشته و با وجود چالشهای متعدد از جمله فرسودگی واحد‌های تولید برق، کاهش سطح گاز مورد نیاز واحدها و مشکلات نقدینگی توانستیم ۹ میلیون و ۳۶۱هزار و ۴۱۰ مگاوات ساعت انرژی برق تولید کنیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته است.
محمدی با اشاره به اجرای تعمیرات میان‌دوره ای و رفع محدودیت تولید واحد‌های نیروگاه رامین در سال گذشته اظهار امیدواری نمود تا پیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق شاهد اتمام تعمیرات اساسی واحد 305 مگاواتی شماره 3 و اتصال مجدد این واحد تولیدی به شبکه سراسری برق کشور باشیم تا با آمادگی بهتری بتوانیم خدمت رسان مردم بویژه در تابستان پیش رو باشیم.
مدیرعامل نیروگاه رامین بروزرسانی و اجرای طرح بازتوانی واحدهای تولید برق این نیروگاه که یکی از طرح‌های مهم و پیش روی صنعت برق کشور است را مهمترین اقدام جهت بهبود روند تولید این انرژی در نیروگاه رامین دانست.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند
 
۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۶:۱۷
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۸۷