اخبار

سردار سرتیپ دوم پاسدارحسین نژاد، فرمانده لشکر عملیاتی ۷ ولیعصر در دومین یادواره شهدای نیروگاه رامین

اخلال در روند تولید برق و خدمت رسانی پایدار به مردم بخشی از توطئه دشمنان است

اخلال در روند تولید برق و خدمت رسانی پایدار به مردم بخشی از توطئه دشمنان است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : دومین یادواره شهدای نیروگاه رامین اهواز با حضور خانواده شهدا و کارکنان این مجموعه صنعتی برگزار شد.

🔸سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین نژاد فرمانده لشکر عملیاتی 7 ولی عصر(عج) در این یادواره گفت: ما برای چیزهای با ارزش چه دنیوی و اخروی باید هزینه کنیم و هرچیزی که با ارزشتر است قطعا هزینه اش بیشتر است . سردار حسین نژاد گفت: یکی از این هزینه هایی که ما پرداخت کردیم جوانهایی بودند که برای حفظ انقلاب شهید شدند و این را بدانیم که شهدای ما قبل از اینکه شهید بشوند شهید بودند یعنی به مدارجی رسیدند تا به این مقام و قرب الهی رسیدند.

وی در ادامه گفت: شهدا برای ما دستاوردی بزرگی داشتند و عزت و اقتدار کشورمان را مدیون ایثار و جانفشانی این عزیزان می دانیم.

حسین نژاد تولید انرژی حیاتی برق توسط جهادگران نیروگاه رامین و خدمت رسانی به مردم بخصوص در ایام تابستان را مورد تقدیر قرار داد و بر تداوم این روند تاکید نمود. وی اخلال در تولید برق و روند خدمت رسانی پایدار به مردم را بخش مهمی از توطئه دشمنان در جنگ اقتصادی دانست و گفت: ما روزی نوکر و مستعمره آمریکا بودیم و امروز تنها کشوری که میتواند ادعا کند روی پای خود ایستاده و جلوی استکبار جهانی سرخم نکرده جمهوری اسلامی ایران است و برای همین است که می گویند در حال حاضر حفظ انقلاب اسلامی از همه امور واجبتر است و ما باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم .

 حسین نژاد گفت : اگر بخواهیم این پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحبش بسپاریم قطعا نیاز به هزینه دارد. امروز در خیلی از کشورها تشکیلاتی همچون بسیج ما بوجود آمده و اینها زمینه ای برای بوجود آمدن همبستگی و اتحاد جهانی مردم برای ظهور جهانی منجی عالم بشریت  است . وی گفت : شهدا پرچمدار پرافتخار ما هستند و خانواده آنها افتخار ما هستند و تکلیف ما این است که بایستیم و ایستادگی کنیم که شرمنده شهدا نباشیم. وی در پایان گفت : نگاه ما باید به نگاه و رویکرد مولا و مقتدایمان مقام معظم رهبری باشد تا از راه حق منحرف نشویم. 

🔸خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین نیز خودکفایی و رفع وابستگی صنعت برق را نتیجه الهام گرفتن از شهدای دفاع مقدس دانست.

مدیرعامل نیروگاه رامین صبوری، متانت و پایبندی خانواده معظم شهدا به ارزشهای نظام جمهوری اسلامی را الگویی برای همه نسلها دانست و تکریم و الگوبرداری از روحیه فداکاری آنها را وظیفه همگانی عنوان نمود.

وی ضمن نکوداشت  6 شهید والامقام نیروگاه رامین و تجلیل از جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده  این مجموعه صنعتی ، جنگ اقتصادی را مهمترین چالش با دشمنان طی سالهای اخیر دانست و تلاشگران صنایع همچون صنعت برق کشور را سربازان خط مقدم این جنگ برشمرد.

محمدی ، تحریمهای ظالمانه را بخشی از توطئه دشمنان بمنظور تحت فشار قرار دادن مردم دانست که صنعت برق کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. وی گفت : با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه توانستیم ضمن تولید پایدار این انرژی و خدمت رسانی به مردم شریف، بخش عمده ای از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق کارگاههای مستقر در نیروگاه و همچنین سازندگان داخلی تولید و تامین کنیم.

محمدی گفت: چندسال پیش شهید تهرانی مقدم و دیگر همرزمانشان با کمترین امکانات توانستند صنعت موشکی کشور را احیا کند و خودکفا شویم تا از کشورمون دفاع کنند و امروز  نیز صنعت برق کشور نیز با تاسی از همین رویکرد در جهت خودکفایی و خدمت رسانی به مردم گام برمی دارد.

وی افزود : خداوند را شاکریم که با تکیه بر همین رویکرد توانستیم موفق به کسب رتبه سوم ساخت قطعات نیروگاهی در میان نیروگاههای برق حرارتی کشور شویم و بی تردید ساخت قطعات مهم و حساس توسط تلاشگران نیروگاه رامین  نقش مهمی در تداوم تولید برق این نیروگاه بویژه در تابستان طاقت فرسای خوزستان داشته است.

🔸سرهنگ عبودی فرمانده ناحیه مقامت بسیج امام حسن مجتبی(ع) شهرستان باوی نیز گفت: در دوران جنگ شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم و هنوز هم بعد از سالها از تمام شدن جنگ تحمیلی هنوز هم دشمن تاب دیدن استقلال کشورمان را ندارد. وی شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و سایر دانشمندان هسته ای و عزیزان ایثارگر را نشانه عصیان و ناراحتی عمیق دشمنان از تداوم فرهنگ ایثار، مقاومت و پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف دانست.

سرهنگ عبودی افزود: دشمن از این حرکت علمی در کشور ما ترس دارد برای همین دست به ترور دانشمندان ما میزند و اگر امروز مقام معظم رهبری از اولویت های گام دوم انقلاب  بر بحث علم و دانش تاکید دارند بدون دلیل نیست.

عبودی گفت: در اطاعت از فرمان رهبر فرزانه انقلاب توانسته ایم امروز در نیروگاه رامین ودیگر صنایع شاهد دستاوردهای خوبی در جهت خودکفایی و رفع وابستگی ها باشیم که باعث افتخار می باشد.

بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط سرهنگ اسماعیل زاده و تجلیل از 6 خانواده شهدای نیروگاه رامین و شهید مدافع حرم نادر حمید از دیگر برنامه های این یادواره بود.

گفتنی است در پایان مراسم ، شرکت کنندگان در این یادواره از نمایشگاه ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاه رامین دیدن کردند.

۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۴۴۲