اخبار

با تکیه بر توان متخصصان داخلی

واحد 315 مگاواتی شماره 6 نیروگاه رامین پس از تعمیرات اساسی مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

واحد 315 مگاواتی شماره 6 نیروگاه رامین پس از تعمیرات اساسی مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد
هم اکنون هر ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید این انرژی حیاتی قرار دارند.
 

 

 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :  مهندس خلیل محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد 315 مگاواتی شماره 6 این نیروگاه بمنظور تعمیرات اساسی، رفع محدودیتهای تولیدی و به جهت بالا بردن سطح آمادگی تولید برق خارج از مدار تولید قرار داشت و پس از انجام این پروژه سنگین توسط متخصصان نیروگاه توانستیم  این واحد را راه اندازی مجدد به شبکه سراسری برق کشور نمائیم.
 
🔹محمدی گفت: با اتمام تعمیرات اساسی و راه اندازی مجدد این واحد نیروگاهی هم اکنون با 6 واحد تولیدی و با حداکثر توان خود در جهت تولید انرژی حیاتی برق و تامین آسایش مردم گام برمی داریم.وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش سطح تولید نیروگاههای برقابی ، هم اکنون حدود 95 درصد برق کشوراز طریق نیروگاههای حرارتی تولید می شود و با توجه به تابستان  طاقت فرسای خوزستان و مصرف بالای انرژی برق بدلیل نیاز مبرم مردم به استفاده از تجهیزات برودتی و همچنین استقرار صنایع بزرگ در استان، عملکرد نیروگاه رامین بیش از هر زمانی دیگر بر روند تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور تاثیر دارد. 
 
🔸مدیرعامل نیروگاه رامین ضمن تقدیر از تلاش و همت همه کارکنان این نیروگاه در اجرای تعمیرات اساسی این واحد 315 مگاواتی و نگهداری و بهره برداری از سایر واحدهای نیروگاهی از جرای فعالیتهای متعدد  تعمیراتی دربخشهای مختلف از جمله توربین  ژنراتور بویلر،تجهیزات جانبی در  این پروژه خبر داد.
 
🔹محمدی با اشاره به چالشهای اقتصادی، تحریمهای ضالمانه و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازارهای داخلی و خارجی، نقش کارگاههای جانبی مستقر در نیروگاه بمنظور ساخت،تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی را از اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه دانست.
 
🔸مدیرعامل نیروگاه رامین تصریح کرد: روند افزایش بی سابقه دمای هوا و افزایش میزان تقاضای انرژی برق، صنعت برق کشور را دچار چالشهای متعددی نموده و ما نیز با تکیه بر تعهد و تلاش همکاران سختکوش خود و تدابیر مدیران این صنعت نهایت تلاش خود را جهت تامین این انرژی حیاتی بکار خواهیم گرفت و امیدواریم مردم نیز با مصرف اصولی و منطقی انرژی برق، ما را در تامین پایدار این انرژی حیاتی یاری دهند.
 
🔹فربد قیصری سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیز به تشریح فنی این پروژه سنگین پرداخت. وی تعمیرات اساسی توربین و ژنراتور ، اصلاح و تنظیم دیافرگم ها، تعویض و تنظیم سیلهای لابیرنتی سیلندرهای hp ,ip ،lp اصلاح الایمنت روتورها، اصلاح فیس کوپلینگ ها و رفع عیوب ndt شامل ترکهای پوسته سیلندرها، رفع عیوب عمده سیستم کنترل توربین و رفع محدودیت ها و تعویض ۳۰۰ شاخه از لوله های معیوب بویلر را مهمترین اقدامات تعمیراتی این پروژه عنوان کرد.
 
🔸قیصری تعمیرات اساسی تجهیزات جانبی و رفع مشکلات فنی ایرهیتر، کندانسور، پمپها، ژنراتور و تجهیزات الکتریک، ابزاردقیق، شیمی، برجهای خنک کن، تاسیات ساحلی و سایر تجهیزات جانبی را از دیگر اقدامات تعمیراتی در این واحد برشمرد.
 
🔸بر پایه این گزارش واحدهای بخاری نیروگاه رامین اهواز بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده پس از 35 هزار تا 45 هزار ساعت کارکرد باید تعمیرات اساسی واحدها صورت گیرد که این میزان کارکرد به طور معمول پس از یک دوره زمانی 4 تا 5 سال به دست می آید.
 
🔸شایان ذکر است استان خوزستان پس از استان تهران در رتبه دوم مصرف برق قرار دارد و  نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
۱۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۴۷۰