اخبار

اتصال مجدد واحد305 مگاواتی شماره4 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

اتصال مجدد واحد305 مگاواتی شماره4 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور
تلاشگران نیروگاه رامین اهواز در شرایط سخت و رطوبت 80 درجه ای محیط بویلر و در جدال با تجهیزات داغ بویلر موفق شدند طی 5 ساعت اقدام به رفع نشتی ها و بازگشت دوباره این واحد 305 مگاواتی به شبکه سراسری برق کشور شوند

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه گفت: واحد 305 مگاواتی شماره 4 این نیروگاه بدلیل نشتی در لوله های بویلر از مدار خارج شده بود و با عزم و اراده کارکنان این نیروگاه و در شرایط سخت و طاقت فرسا اقدام به تعویض لوله های معیوب و رفع نشتی بخار طی یک عملیات نفسگیر 5 ساعته نمودیم.
وی با اشاره به کاهش کیفیت آب رودخانه کارون و افزایش سطح رسوبات در لوله های بویلر و سایر تجهیزات نیروگاه اظهار داشتقدمت بالای تجهیزات نیروگاه و بروز این رسوبات در لوله های بویلر یکی از عوامل اصلی خروج واحدهای تولیدی از مدار وکاهش سطح تولید انرژی برق است .
محمدی تلاش جهادگونه کارکنان نیروگاه در رطوبت 80 درجه ای محیط بویلر و تجهیزات داغ را مورد تقدیر قرار داد و  اظهار امیدواری نمود مردم شریف نیز با صرفه جویی در مصرف این انرژی حیاتی ما را در تولید مستمر و بموقع برق یاری نمایند .
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری ایران است و نقش مهمی در تامین برق استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه برق کشور ایفا می نماید.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۴۱۹