اخبار

سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در بازدید از نیروگاه رامین؛

نقش نیروگاه رامین در تولید انرژی برق و تامین آسایش مردم مهم و استراتژیک است

نقش نیروگاه رامین در تولید انرژی برق و تامین آسایش مردم مهم و استراتژیک است
آشنایی با روند تولید برق و اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات اساسی واحد شماره 6 ، اطلاع از دغدغه های مدیران نیروگاه و بررسی راهکارهای تخصصی بمنظور رفع موانع و چالشهای مرتبط با تولید پایدار انرژی حیاتی برق مهمترین محور این بازدید بود.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : دکترسیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نیروگاه رامین که با همراهی دکترورناصری فرماندارشهرستان باوی وتعدادی از مسئولان همراه بود، ضمن تقدیراز عملکرد نیروگاه رامین در تولیدپایدار انرژی برق و تامین آسایش مردم بر اهتمام همه مسئولان و مدیران دررفع موانع و چالشهای تولید این مرکز استراتژیک تاکید نمود.
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن آشنایی با روند تولید برق و اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات اساسی واحد شماره 6 ، به استماع دغدغه های مدیران و کارکنان نیروگاه و بررسی راهکارهای تخصصی بمنظور رفع موانع و چالشهای مرتبط با تولید پایدار این انرژی حیاتی در این مجموعه بزرگ صنعتی پرداخت.
 
وی با اشاره به نقش مهم استراتژیک نیروگاه رامین در صنعت برق کشور، رفاه و آسایش مردم و همچنین توسعه زیرساختهای استان خوزستان عملکرد این مجموعه در استفاده از دانش و پتانسیل داخلی در فرآیند نگهداری،تعمیرات و بهره برداری از واحدهای قدیمی نیروگاه بمنظور تولید انرژی برق بویژه در عرصه تعمیرات فنی-تخصصی واحدها،تمرکز بر ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات ،کاهش هزینه ها و توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد تقدیر قرار داد.
 
حسینی تلاش و اهتمام همه مسئولان استانی و مدیران صنعت برق در رفع چالشها و موانع تولید را نیز مهم و اساسی دانست و اظهار امیدواری نمود از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر رفع موانع و چالشها بویژه تقویت سطح تولید برق نیروگاههای استان، تسریع در اجرای طرحهای نیروگاهی جدید و نیمه تمام،رفع چالشهای مرتبط با نیروگاه رامین بویژه راهکارهای تامین آب باکیفیت و مورد نیاز واحدهای نیروگاه،رفع دغدغه نیروی انسانی توانمند بمنظور تبدیل وضعیت اشتغال و همچنین تدوین سازوکار مناسب جهت حق اولویت نیروهای بومی شهرستان باوی بمنظور حضور در آزمونهای استخدامی و جذب در پروژه های تعمیرات اساسی نیروگاه رامین و سایر شرکتها وطرحهای صنعتی مستقر در این شهرستان خواهیم بود.
حسینی طی ارتباط نزدیک و صمیمی به گفتگو با تعدادی از کارکنان نیروگاه و شنیدن دغدغه های آنان نیز پرداخت و بر اهتمام خود در رفع این دغدغه ها از طریق مسئولان صنعت برق  تاکید نمود.
 
 رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اهمیت تولید برق بخصوص در تابستان طاقت فرسای خوزستان، توجه نیروگاه رامین به مسئولیت های اجتماعی و تقویت تعاملات منطقه ای بویژه با شهرستان باوی را رویکردی مهم و قابل توسعه دانست و بر تقویت این روند تاکید نمود.
 
مهندس خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی نیروگاه رامین اظهار داشت : هم اکنون 5 واحد از 6 واحد این نیروگاه فعال بوده و انشالله با تلاش و همت کارکنان خلاق و سخت کوش نیروگاه طی روزهای آتی شاهد اتمام پروژه تعمیرات اساسی واحد 315 مگاواتی شماره 6 و ارتقاء سطح تولید و خدمت رسانی بیشتر به مردم خواهیم بود. 
 
محمدی با اشاره به ساختار پیچده و عمر بالای واحدهای تولید برق نیروگاه رامین، تولید پایدار این انرژی، عبور از چالشهای فنی،ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات و گذر از تحریمهای ظالمانه را حاصل تلاش،غیرت و مسئولیت پذیری این مجموعه همدل دانست و اظهار امیدواری نمود با پشتیبانی ها وحمایت های دلسوزانه و مدبرانه مسئولان و مدیران استان خوزستان بویژه نمایندگان مجلس شاهد رفع موانع و چالشهای تولید در این نیروگاه بزرگ باشیم. 
 
لازم بذکر است نیروگاه رامین با 6 واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری ایران و تامین کننده برق عمده استان خوزستان است و نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق و خدمت رسانی به مردم و صنایع ایفاء می کند.
 
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۰۶
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۸۵۳