اخبار

در بازدید مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان از نیروگاه رامین اهواز

نیروگاه رامین اهواز نمادی از عظمت و توان نظام جمهوری اسلامی ایران در صنعت برق است.

نیروگاه رامین اهواز  نمادی از عظمت و توان نظام جمهوری اسلامی ایران در صنعت برق است.
تلاش و همت کارکنان نیروگاه رامین در این حرارت بالا چیزی جز ایثار نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: مسلم رحیمی مدیرکل صداوسیما مرکز خوزستان و هیئت همراه با حضور در نیروگاه رامین اهواز از فرآیند تولید برق این نیروگاه و همچنین روند روبه پایان تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ بازدید نمود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان بهره برداری و تداوم تولید نیروگاه رامین اهواز پس از ۴۲ سال را نمادی از عظمت و توان نظام جمهوری اسلامی ایران در صنعت برق دانست. 

وی گفت: تفکر و مدیریت جهادی در کالبد پیر نیروگاه رامین باعث شده تا در وضعیت خاص منطقه و شرایط کم آبی به دستآوردهای مهم و باارزشی در این عرصه  دست یابد.

خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه نیز در ابتدای این بازدید طی گزارشی به تشریح اقدامات و دستاوردهای نیروگاه حرارتی رامین در عرصه تولید و تعمیرات واحدها پرداخت و با اشاره به در مدار بودن 5واحد از 6واحد این نیروگاه اظهار امیدواری نمود با تکیه بر تلاش ودانش کارکنان طی یک ماه آینده شاهد اتمام تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ و اتصال آن به شبکه سراسری خواهیم بود تا با تکمیل ظرفیت تولید این نیروگاه شاهد خدمت رسانی مستمر و پایدار همچون گذشته به مردم شریف استان باشیم.

خلیل محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه ۲۹ هزار مگاوات ساعت برق در این مجموعه تولید می‌ شود افزود : کار تعمیرات اساسی واحد ۶ نیروگاه در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آتی به چرخه تولید انرژی بازگردد .

وی گفت : با به کارگیری این واحد ظرفیت تولید برق در نیروگاه رامین به ۳۵ هزار مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا می کند .

محمدی عنوان کرد: ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیازتوسط کارکنان و تلاشگران متخصص داخلی از دیگر اقدامات این نیروگاه  در عرصه تعمیرات و نگهداری واحد های نیروگاهی به منظور تولید این نیروگاه میباشد.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به قدمت 42ساله نیروگاه  اظهار داشت:واحد های نیروگاه رامین دارای پیچیدگی و ساختار فنی متفاوتی نسبت به اکثر نیروگاه های کشور است که این موضوع باعث شده تا نیروی انسانی توانمند نیروگاه رامین صاحب تجربه و تخصص های ارزشمندی شوند که باعث شده با تکیه بر همت و تلاش همین کارکنان شاهد رفع محدودیت ها و بهبود روند تولید برق این واحد ها در نیروگاه رامین باشیم. 

در ادامه این بازدید ۴ ساعته که در در گرمای هوا و میان تجهیزات دارای حرارت بالای ۶۰ درجه ای برگزار شد مدیر کل صدا وسیما خوزستان گفت: تلاش و همت کارکنان نیروگاه رامین در این حرارت بالا چیزی جز ایثار نیست و با توجه به نیاز مبرم مردم  استان به این انرژی حیاتی ، پایان تعمیرات اساسی واحد ششم نیروگاه و افزایش توان این مجموعه در تولید انرژی برق بی شک خبری خوب و بسیار امیدوار کننده برای ما و همه مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان صداوسیما با تمام توان در کنار زحمتکشان عرصه تولید برق خواهد بود و با هماهنگی ها و تعاملات دوجانبه  سعی در انعکاس و رونمایی از همت مضاعف و کارجهادی این مجموعه پرتلاش در خصوص راه اندازی واحدها، ساخت تجهیزات و داخلی سازی قطعات به دست توانای متخصصان بومی این صنعت خواهد نمود.

مدیر کل صداوسیما مرکز خوزستان  همچنین در خصوص تولید برنامه های متنوع در زمینه فرهنگ سازی برای صرفه جویی مصرف برق توسط رسانه ملی بیان داشت : صداوسیما مرکز خوزستان با تولید و پخش برنامه های تلوزیونی،تیزر،گزارش های خبری و موشن گرافیک،آگاهی مخاطبان این رسانه را در زمینه مصرف بهینه برق افزایش میدهد .

مسلم رحیمی در پایان این بازدید خاطر نشان کرد:آنچه که امروز دیدیم تماما یک مدیریت جهادی بسیار خوب و همدلی در گرمای بسیار شدید برای تولید و پایداری انرژی برق بود که چنین عظمتی را در استان خلق کرد وشایسته است که همه مسئولین نیز با حضور در این نیروگاه از تلاشها و اقدامات این مجموعه جهادی بیش از پیش آشنا شوند.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۲۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۴۱۹