اخبار

در نیروگاه رامین اهواز محقق شد

افزایش 11درصدی تولید برق نیروگاه رامین اهواز

افزایش 11درصدی تولید برق نیروگاه رامین اهواز
این نیروگاه با تولید یک میلیون و 348 هزار و 281 مگاوات ساعت در 2 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 11درصد افزایش تولید داشته است .

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : خلیل محمدی مدیر عامل این نیروگاه با اعلام این خبر گفت: تلاشگران نیروگاه رامین با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند خود همواره در جهت تولید این انرژی حیاتی گام برداشته و با توجه به گرمای زودرس استان خوزستان و پیک مصرف برق نهایت تلاش خود را در جهت تولید برق مورد نیاز مردم بکار خواهیم گرفت تا شاهد فصلی توام با آسایش باشیم. وی میزان تولید 2 ماهه نیروگاه را  یک میلیون و 348 هزار و 281 مگاوات ساعت اعلام نمود که این میزان تولید 11درصد بیش از میزان تولید 2 ماهه سال 99 بوده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین تولید اردیبهشت ماه این مجموعه را نیز 694  هزار و 503 مگاوات ساعت عنوان و  از افزایش 29 درصدی این میزان تولید نسبت به اردیبهشت سال 99 خبر داد .

محمدی با اشاره به تعمیرات اساسی واحد شماره 6 نیروگاه که از دیماه سال گذشته تاکنون در حال اجرا می باشد اظهار داشت: این میزان تولید در شرایطی محقق شدکه در سال 98 و 2 ماهه ابتدای سال 99 هیچ کدام از واحدهای تولیدی نیروگاه رامین مورد تعمیرات اساسی قرار نداشتند. 

او همچنین افزود : در حال حاضر از مجموع 6 واحد این نیروگاه ، 5 واحد آن در حال تولید برق هستند و واحد ششم که طبق برنامه دستورالعملی تحت تعمیرات اساسی قرار دارد آخرین روزهای تعمیراتی خود را می گذراند تا با حداکثر تولید جهت پیک تابستان امسال به ملت شریف برق رسانی نماید.   

محمدی همچنین متوسط تولید لحظه‌ای در اردیبهشت ماه امسال را 237 مگاوات ساعت ذکر نمود ، ضمن اینکه ساعت کارکرد واحد‌های تولیدی در این ماه 2 هزار و 932 ساعت بوده است.

شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تأمین آسایش مردم و پشتیبانی از برق شبکه کشور ایفا می‌کند.

۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۹
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۴۵۱