اخبار

انجام تصفیه روغن توربین حین بهره برداری واحد در نیروگاه رامین اهواز

انجام تصفیه روغن توربین حین بهره برداری واحد در نیروگاه رامین اهواز
سرپرست گروه مهندسی و نظارت شیمی نیروگاه رامین اهواز گفت: عملیات تصفیه روغن توربین واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ حین بهره برداری از واحد انجام شد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: نوید نمکی شوشتری سرپرست گروه مهندسی و نظارت شیمی نیروگاه رامین گفت: یکی از مهمترین روغن‌های مصرفی در نیروگاه، روغن توربین است که موجب روانکاری و خنک کاری یاتاقان‌های توربوژنراتور و فید پمپ‌ها می‌شود.

نمکی شوشتری افزود: میزان آب و سطح تمیزی روغن از پارامتر‌های مهم در کنترل کیفیت روغن و تضمین روانکاری مناسب است که جهت افزایش طول عمر توربوژنراتور و فید پمپ‌ها و همچنین افزایش زمان کارکرد مفید روغن بسیار حیاتی و مهم هستند.

وی اظهار داشت: دستگاه تصفیه روغن جدید ضمن فیلتراسیون ذرات آلاینده با سایز بزرگتر از ۳ میکرون، موجب کاهش میزان آب موجود در روغن به روش خشک کردن تحت خلاء  تا حد قابل قبول کمتر از ppm ۱۰۰  نیز می‌شود.

براساس این گزارش؛ این عملیات با استفاده از دستگاه تصفیه روغن که در گذشته به مدت ۱۱ سال بدلیل اشکالات فنی ، غیر قابل بهره برداری بوده با تلاش متخصصان نیروگاه رامین اهواز و با استفاده از پتانسیل داخلی و صرف هزینه‌های اندک تعمیر و بازسازی شده است.

۲۳ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۶۴۴