اخبار

تلاشی دیگر در جهت بالا بردن بهره وری

رفع محدودیت ۴۰ مگاواتی تولید واحد شماره ۴ نیروگاه رامین اهواز

رفع محدودیت ۴۰ مگاواتی تولید واحد شماره ۴ نیروگاه رامین اهواز
نیروگاه رامین با تکیه بر دانش وتجربه متخصصان خود توانست با بررسی های فنی - مهندسی و اقدامات تعمیراتی، محدودیت تولید انرژی برق در واحد 305 مگاواتی شماره 4 خود را به میزان 40 مگاوات ساعت رفع نماید.

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین: خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین به تشریح این عملیات پرداخت وگفت: رفع مشکلات فنی و رفع محدودیت های تولید انرژی برق یکی از مهمترین برنامه های عملیاتی ما در فصل پائیز و زمستان است تا با آمادگی بیشتری برق مورد نیاز مردم را بویژه در فصل تابستان تولید کنیم.

وی گفت: با کاهش دمای هوا وهمچنین کاهش مصرف انرژی برق ، دراواخر مهرماه سال جاری اقدام به خروج واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه بمنظور رفع مشکلات فنی ومحدودیت های تولیدی نمودیم.

محمدی مسدودی لوله های کندانسور و کاهش تبادل انتقال حرارت و به تبع آن کاهش سطح خلاء کندانسور را یکی از عوامل ایجاد محدودیت در این واحد تولیدی دانست . وی همچنین وجود اشکال در حرکت محوری توربوفیدپمپ و خروج 2 عدد فن از برجهای خنک کن که سبب افزایش دمای آب گردشی وکاهش خلاء کندانسور شده بود را از دیگر مشکلات فنی این واحد 305 مگاواتی عنوان نمود.

مدیرعامل نیروگاه رامین در ادامه به تشریح اقدامات فنی وتعمیراتی بمنظور رفع این مشکلات در بازه زمانی 15 روز پرداخت و اسیدشویی کندانسور، رفع اشکال از توربوفیدپمپ ،رفع مشکلات فنی فن های برجهای خنک کن و همچنین انجام تعمیرات پیشگیرانه در تجهیزات فوق بحرانی،بحرانی وحساس را از اقدامات شاخص برنامه تعمیرات میان دوره ای و رفع محدودیت این واحد عنوان نمود.

وی با اشاره به رفع محدودیت حدود 40 مگاواتی این واحد تولیدی پس از اجرای این عملیات گفت: اجرای این اقدامات ضمن رفع چالشهای فنی باعث ارتقاء سطح آمادگی این واحد نیروگاهی شد وامیدواریم با اجرای دقیق فرآیندهای نگهداری،تعمیرات و همچنین پایش و نظارت های فنی شاهد تداوم بهره برداری مطلوب از این واحد باشیم.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و همچنین پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۵۴
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۸۰۳