اخبار

توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز انجام گرفت

ساخت و بازسازی بیش از ۸۰۰ قطعه در نیروگاه رامین اهواز

ساخت و بازسازی بیش از ۸۰۰ قطعه در نیروگاه رامین اهواز
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: ساخت و بازسازی ۸۳۶ قطعه به دست متخصصان بومی شاغل در این نیروگاه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون انجام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: تکیه بر دانش و توانمندی کارکنان خلاق و استفاده از پتانسیل و ظرفیت داخلی یکی از مهمترین رویکرد‌های ما به منظور تامین نیاز‌های خود، رفع مشکلات فنی، صرفه جویی ارزی و ریالی و همچنین گذر از چالش‌های اقتصادی و تحریمی است.

او با اشاره به تنوع و حساسیت بالای قطعات مورد نیاز واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین و هزینه بالای تامین این قطعات از بازار‌های داخلی و خارجی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون توانستیم ساخت ۴۰۸ قطعه و همچنین بازسازی ۴۲۸ قطعه نیروگاهی را با تلاش متخصصان شاغل در این نیروگاه انجام داده و مورد استفاده قرار دهیم.

خلیل محمدی مجموع قطعات ساخته شده را بیش از یک هزار و ۹۰۳ عدد عنوان کرد و بیان داشت: بازسازی، بهسازی و استفاده مجدد از ۴۲۸ نوع قطعه نیروگاهی نیز از اقدامات دیگر تلاشگران نیروگاه رامین در بخش تراشکاری به شمار می‌رود، همچنین ۶۴۳ قطعه که نقش مهم و اثرگذاری در روند تولید انرژی برق و کاهش زمان تعمیرات واحد‌های نیروگاهی دارد مورد بازسازی قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گام‌های استوار کارکنان این نیروگاه در مسیر اقتصاد مقاومتی و تلاش در مسیر خودکفایی ملی را مورد تقدیر قرار داد و با اشاره به سیستمی کردن اقدامات و فعالیت کارگاه ساخت و بازسازی قطعات نیروگاه، به منظور پایش و کنترل این قطعات تصریح کرد: تولید پایدار انرژی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم شریف جز با همت، تلاش و همدلی همه مدیران و کارکنان این مجموعه میسر نیست و خدا را شاکریم با تکیه و اعتماد به تجربه و تخصص همکاران توانستیم ضمن رفع بخش عمده‌ای از نیاز‌های خود، سطح وابستگی این نیروگاه به بازار‌های داخلی و خارجی را بطور محسوسی کاهش دهیم.

محمودرضا بهرادمنش سرپرست کارگاه تراشکاری نیروگاه رامین اهواز نیز میزان ساعت کارکرد ساخت این قطعات را ۵ هزار و ۶۴۸ نفر ساعت و میزان ساعت کارکرد بازسازی قطعات در این بازه زمانی را یک هزار و ۸۸۵ نفر ساعت عنوان کرد و استفاده از متریال مستعمل و اسقاطی و کاهش محسوس میزان خرید متریال نو را از اقدامات این کارگاه برشمرد.

بهرادمنش مهمترین قطعات ساخته شده در این کارگاه را انواع شافت پمپ‌های نیروگاهی در فشار‌ها و سایز‌های مختلف مانند شافت بوستر، شافت اجکتور، شافت فن برج خنک کن، شافت پمپ‌های آب خوراکی تاسیسات ساحلی کارون و ساخت چرخ دنده‌های گیربکس‌ها شامل؛ گیربکس الکتروموتور ایرهیتر و گیربکس‌های قدرت دستگاه‌های تراش داخلی نیروگاه، ساخت دیسک متحرک بالانس پمپ آب تغذیه بویلر و انواع پیچ مخصوص کوپلینگ توربین و پمپ و فن، ساخت انواع قطعات مخصوص پمپ‌های مولتی استیج و انواع بوش پگینگ پمپ‌ها عنوان کرد.

وی مهمترین قطعات بازسازی شده را نیز شامل؛ انواع کوپلینگ‌های چدنی مورد استفاده در تجهیزات ابزار دقیق و الکتریکی و مکانیکی، پمپ‌های آتش نشانی، پمپ روغن کاری توربین، انواع بوش‌های آستینی پمپ‌های اجکتور و بوستر پمپ و توربو فیدپمپ، پمپ‌های آب خوراکی تاسیسات کارون و درپوش بیرینگ‌های الکتروموتور کندانسیت پمپ‌ها بیان کرد.

نیروگاه رامین اهواز در مجموع با ۶ واحد ۳۰۵ و ۳۱۵ مگاواتی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید پایدار انرژی برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۱,۱۵۴