اخبار

تلاشی دیگر از متخصصین نیروگاه رامین اهواز در جهت خودکفایی

ساخت دیسک بالانس متحرک پمپ توربو فیدپمپ در نیروگاه رامین اهواز

ساخت دیسک بالانس متحرک پمپ توربو فیدپمپ در نیروگاه رامین اهواز
نیروگاه رامین اهواز با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود موفق به ساخت دیسک بالانس متحرک پمپ توربو فیدپمپ با استفاده از ظرفیت داخلی شد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : فربد قیصری پور سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین با اعلام این خبر اظهار داشت :  تامین برخی قطعات مورد نیاز واحدهای نیروگاه بمنظور حفظ پایداری واحدهای تولید برق یکی از مهمترین دغدغه های ما است و با توجه به چالشهای اقتصادی و مشکلات ناشی از اعمال تحریمها، توانستیم با اجرای مهندسی معکوس و با تکیه بر دانش وتجربه کارکنان خود بسیاری از این قطعات را از طریق پتانسیل و امکانات داخل نیروگاه مورد ساخت یا بازسازی قرار دهیم.

قیصری پور با اشاره به رویکرد این نیروگاه بمنظور گام برداشتن اساسی در عرصه خودکفایی ملی گفت: بالانس هیدرولیکی یکی از روشهای فنی بمنظور خنثی کردن نیروی حرکت محوری و جلوگیری از حرکت روتور به یک سمت پوسته پمپ است که در این روش از وسیله ای به نام دیسک بالانس استفاده می شود.

وی افزود : دیسک های بالانس استفاده شده قبلی و موجود در نیروگاه دارای سختی پایینی می باشند که امکان سخت کاری آنها دیگر وجود ندارد و با توجه به قیمت بالا و همچنین چالشهای متعدد تامین این تجهیز از کشور سازنده آن ، توانستیم با تکیه بر دانش وتجربه کارکنان خود وهمچنین استفاده از امکانات شرکتهای داخلی و با استفاده از متریال داخلی ورعایت استاندارهای فنی اقدام به ساخت این تجهیز حساس نمائیم.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین با اشاره به قیمت تقریبی ۱۵۰۰ دلاری نمونه خارجی و همچنین قیمت ۳۵ میلیون تومانی قیمت نمونه داخلی این دیسک بالانس ، مجموع هزینه ساخت این تجهیز از قبیل متریال اولیه ، سخت کاری و ماشین کاری توسط متخصصان نیروگاه رامین را  ۱۵ میلیون تومان عنوان نمود.

محمودرضا بهرادمنش سرپرست کارگاه تراشکاری نیروگاه رامین نیز گفت: پس از بررسی متریال های موجود در نیروگاه و مطابقت با متریال اصلی شرکت سازنده،عملیات ماشین کاری بصورت رافکاری آغاز و پس از آماده شدن به دلیل پایین بودن میزان سختی استاندارد جهت عملیات حرارتی به کارگاه خارج از نیروگاه انتقال داده شد. وی افزود : قطعه مذکور پس از تایید سختی به اندازه حداقل ۳۶ راکول جهت انجام عملیات نهایی تراش به نیروگاه انتقال یافته و توسط پرسنل سخت کوش کارگاه ساخت داخل در مدت ۱۰ روز آماده نصب بر روی تجهیز گردید.

لازم  بذکر است این تجهیز  پس از تایید ابعادی توسط کارشناسان بخش تعمیرات  برروی توربو فیدپمپ نصب و هم اکنون نیز کارکرد مطلوبی دارد .

۵ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۵۷
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۸۳۰